چهارشنبه 29 فروردین 1403
اداره کل امور عشایر استان فارس

جلسه بیمه فراگیر دام عشایری استان

معاون بیمه دام: تمامی دام های عشایر فارس بیمه می شوند 

 

        تمامی دام های عشایر فارس بیمه می شوند 

معاون بیمه دام، طیور و آبزیان صندوق بیمه کشاورزی کشور گفت: در قالب تفاهم نامه سه جانبه ای که میان صندوق بیمه کشاورزی کشور و سازمان امور عشایر ایران و اتحادیه دامداران متحرک بسته شده در سال آینده همه دام های عشایر بصورت فراگیر بیمه خواهد شد. دکتر شمسی زاده که در جلسه هم اندیشی بیمه فراگیر دام عشایری که در سالن جلسات اداره کل امور عشایر برگزار شد، با تبیین دستورالعمل اجرایی طرح بیمه فراگیر دام عشایر افزود: در این طرح عشایر می توانند با مراجعه به شرکت های تعاونی عشایری به ازای پرداخت مبلغ 12 هزار ریال به ازای هر راس، دام خود را برای مدت یکسال بیمه نمایند.  

مدیر امور مالی و سرمایه انسانی صندوق بیمه کشاورزی کشور نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در حال حاضر این صندوق بالغ بر 160 محصول در زمینه های مختلف را تحت پوشش خود قرار دارد خاطر نشان کرد سادگی و اعتماد متقابل دو رکن اساسی در اصول بیمه ای است که در طرح بیمه فراگیر دام عشایر کاملا به این موضوع توجه شده است. وی افزود در این طرح موارد بیمه ای به دو صورت بیمه پایه و بیمه تکمیلی وجود دارد و کاملا اختیاری است.

مدیر کل امور عشایر فارس نیز در این جلسه با بیان ظرفیت ها و ویژگی های جامعه عشایری این استان، گفت: بیمه در شرایط سخت و در صورتی که مشکلی برای دام های عشایر به وجود آید می تواند کمک خوبی برای آنان بوده و در امنیت شغلی نقش مهمی دارد. مهندس بهرامی با اشاره به اینکه در طرح بیمه فراگیر دام عشایر بستر لازم جهت بیمه دام عشایر به صورت آسان و مطلوب فراهم شده است، از مدیران عامل شرکت های تعاونی عشایری استان در خواست نمود تا از این فرصت بدست آمده جهت بهره مندی عشایر از این ظرفیت استفاده کنند. وی ابراز امیدواری کرد با اطلاع رسانی و پیگیری مستمر مدیران عامل و همکاری عشایر دامدار بتوانیم تمامی دام های عشایر را بیمه کنیم. در ادامه این جلسه کارشناسان و مسئولان صندوق بیمه کشاورزی به سئوالات و ابهامات این طرح پاسخ گفتند.

گفتنی است در این جلسه رئیس و کارشناسان صندوق بیمه کشاورزی استان فارس و همچنین رئیس امور تعاونی ها و نظام بهره برداری و همچنین مدیر عامل اتحادیه تعاونی های عشایر سیار استان و مدیران عامل شرکت های تعاونی عشایری استان نیز حضور داشتند.

شایان ذکر است عشایر استان فارس با داشتن بیش از 3 میلیون راس دام سبک و تولید سالیانه 20 هزارتن گوشت قرمز سهم مهمی در تامین نیاز پروتئینی جامعه دارند.

 

روابط عمومی اداره کل امور عشایر فارس

طراحی و اجرا توسط مهندسین آژمان
Top