چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
اداره کل امور عشایر استان فارس

جانبازان جا ماندگان قافله شهدا هستند

جانبازان جا ماندگان قافله شهدا هستند

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس گفت: جانبازان همان جاماندگان قافله شهدا هستند بنابراین تکریم آن ها در امتداد گرامی داشت یاد و خاطره شهدا است. راهی که در مراسم تجلیل از همکاران جانباز، ایثارگر و فرزندان معظم شهداء اداره کل امور عشایر استان فارس سخن می گفت افزود: ویژگی ها و خصوصیات جانبازان همان خصائص شهدا می باشد. وی با تبریک سال رونق تولید بیان داشت: رونق تولید منحصر به کارخانه‌داران و کشاورزان و به اصطلاح قشر تولید کننده نیست بلکه کارمندان نیز با فعالیت مطلوب خود در محیط کار می توانند در تحقق شعار سال سهیم باشند.

مدیر کل امور عشایر فارس گفت: جامعه عشایری فارس با تقدیم بیش  از 2 هزار شهید در دوران دفاع مقدس، همگامی خود را با ولایت و انقلاب  به منصه ظهور و بروز گذاشتند. مهندس بهرامی با اشاره به اینکه 64 نفر همکاران ما از خانواده ایثارگران هستند خواستار تقویت فرهنگ ایثار و شهادت شد. وی ضمن بر شمردن ویژگی‌های جامعه عشایری خاطر نشان کرد عشایر همواره در کنار مرجعیت و انقلاب بوده و در نهضت امام نیز پابه پای سایر اقشار جامعه در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی حرکت کرده است. این مقام مسئول ضمن تشکر از دست اندر کاران این برنامه خواستار تقویت فرهنگ ایثار و شهادت در برنام‌ریزی‌ها شد.

در ادامه نیز رستگاری مسئول امور ایثارگران سازمان جهاد کشاورزی استان و حاج اصغر چالیک مسئول امور ایثارگران اداره کل امور عشایر فارس پیرامون مسئله ایثار و شهادت و حضور همکاران در صحنه های مختلف جامعه مطالبی بیان کردند.

در پایان مراسم نیز از جانبازان و ایثارگران ادارات امور عشایر استان با اهدای لوح یادبود تقدیر شد.

شایان ذکر است جامعه مولد عشایری به عنوان سومین جامعه بزرگ کشور پس از جامعه شهری و روستایی تلقی می شوندکه با جمعیتی بالغ بر یک  میلیون و دویست هزار نفر در قالب  220 هزار خانوار در کشور ایران زندگی می کنند. استان فارس با دارا بودن 150 هزار نفر جمعیت عشایری، قطب عشایر کشور محسوب می گردد.

طراحی و اجرا توسط مهندسین آژمان
Top