جمعه 10 فروردین 1403
اداره کل امور عشایر استان فارس

توزیع آب شرب در میان جامعه عشایری استان فارس

توزیع سالانه 800 هزار متر مکعب آب شرب در میان جامعه عشایری استان فارس

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع استانداری فارس گفت سالانه 800 هزار متر مکعب آب شرب سالم توسط ناوگان آبرسانی در اختیار عشایر استان قرار می گیرد. مهندس رحمانی که در آئین رونمایی از نوسازی و تجهیز ناوگان حمل و نقل و آبرسانی اداره کل امور عشایر فارس سخن می گفت افزود: با وجود پراکنش مناطق اسکان عشایر در استان، همواره تامین آب سالم این عزیزان را در اولویت برنامه ها قرار داده ایم. وی خاطر نشان کرد با توجه به اینکه بیش از 67 درصد از عرصه های مرتعی استان در اختیار عشایر است و عشایر 30 درصد گوشت مورد نیاز مردم جامعه و همچنین 45 درصد صنایع دستی استان را تولید می کنند، تامین آب آنان می تواند کمک بزرگی به تولید باشد. این مقام مسئول ابراز امیدواری کرد در سال رونق تولید از تمام ظرفیت ها در جهت کمک به جامعه مولد عشایر استفاده کنیم.

مدیر کل امور عشایر فارس با اشاره به اینکه فارس بیشترین جمعیت عشایری را داراست گفت: برای ارائه خدمات آبرسانی از محل ارائه خدمات پشتیبانی به کوچندگان تعداد 46 دستگاه کامیون تانکر در اختیار داریم که روزانه و به صورت مستمر در تمام مناطق عشایری استان کار آبرسانی به جامعه عشایری را انجام می دهند. مهندس بهرامی بیان داشت بدلیل پراکندگی مناطق اسکان عشایر و بعد مسافت و صعب العبور بودن مسیر دسترسی به آنان کامیون تانکرها فرسوده شده که این موضوع ما را بر آن داشت تا از سال گذشته اقدام به نوسازی ناوگان آبرسانی کنیم و خوشبختانه توانستیم به روش فاینانس با بانک انصار و تلفیق منابع استانی تعداد 28 دستگاه خودرو سبک و سنگین خریداری و به ناوگان حمل و نقل و آبرسانی اداره کل امور عشایر فارس اضافه کنیم. وی همچنین ضمن تشکر از مجموعه مدیران دستگاه های اجرایی استان به ویژه استاندارفارس و معاونین، مهندس تاج گردون رئیس سازمان برنامه و بودجه استان و دکتر قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس که در سال گذشته اهتمام ویژه‌ای جهت حل مسائل و مشکلات جامعه عشایری داشته اند، بر ادامه تعامل و همکاری ها جهت محقق شدن اهداف برنامه ششم و افزایش سالیانه 5 درصد زیر ساخت های توسعه‌ای جامعه مولد عشایری تاکید نمود.

شایان ذکر است فارس با جمعیت عشایری 148 هزار نفری مقام نخست را در میان استان های عشایری کشور داراست که با پرورش و نگهداری بیش از 3 میلیون راس دام سبک نقش مهمی در تامین نیاز پروتئینی جامعه به عهده دارند.

طراحی و اجرا توسط مهندسین آژمان
Top