چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
اداره کل امور عشایر استان فارس

تحقق شعار سال منوط به بهره گیری از ظرفیت و توان داخلی است

مدیر کل امور عشایر فارس:

تحقق شعار سال منوط به بهره گیری از ظرفیت و توان داخلی است

مدیر کل امور عشایر فارس با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری تحقق این شعار را منوط به بهره گیری از ظرفیت و توان داخلی دانست. مهندس بهرامی که در نخستین جلسه فصلی روسای ادارات امور عشایر شهرستان ها و مجموعه تشکل های عشایری استان فارس سخن می گفت، افزود: در شرایط حساس کنونی جامعه عشایر به دلیل ویژگی های خاصی که دارد که همان خود اتکایی است کمترین مشکلات را داشته است. وی زندگی عشایری را نماد عینی اقتصاد مقاومتی و کمک به این جامعه را کمک به رونق تولید خواند و از همکاران خواست تا در سال جاری با تعامل و تلاش بیشتر در ارائه خدمات مطلوب به این جامعه مولد و پویا بیش از گذشته فعال باشیم. این مقام مسئول با بیان قانع و کم توقع بودن و زندگی ساده عشایر از همکاران خواست در چارچوب قانون در جهت حل مسائل و مطالبات عشایر بکوشیم.

معاون توسعه و امور زیر بنایی اداره کل امور عشایر فارس برخورداری عشایر از مالیات بر ارزش افزوده را نقطه عطفی در افزایش شاخص های توسعه ای این جامعه مولد خواند و با توجه به نقد و سهل الوصول بودن آن خاطر نشان کرد در فعالیت های عمرانی به نحو صحیح مورد استفاده قرار گیرد. دکتر حیاتی گفت: با توجه به این که طرح پلاک کوبی و شناسنامه دار نمودن دام های عشایر در سال جاری انجام خواهد شد، بر لزوم آمادگی تشکل ها در انجام این طرح تاکید کرد.

مسئول امور تعاونی ها و نظام بهره برداری نیز در این نشست ضمن تبریک کسب مقام برتر توسط اتحادیه تعاونی های عشایر سیار استان فارس در کشور به ارائه عملکرد حوزه خود در سال گذشته و برنامه های پیش رو پرداخت. مهندس بیات برنامه محوری و شفاف سازی را دو رویکرد اصلی در برنامه ریزی ها خواند و خواستار حرکت تشکل های عشایری بر این اساس شد.

در ادامه مهندس زارع معاون مدیریت و توسعه منابع اداره کل امور عشایر فارس، مهندس عاطفت فر مدیر عامل، ایروان رضایی رئیس هیات مدیره اتحادیه تعاونی های عشایرسیار استان فارس و جمعی از مدیران ادارات امور عشایر شهرستان های فارس و همچنین تعدادی از مدیران عامل تشکل های عشایری استان به بیان دغدغه ها و پیشنهادات خود پرداختند.

در پایان نیز از مدیران عامل برتر شرکت های تعاونی عشایری استان تجلیل شد.

شایان ذکر است استان فارس با داشتن 23 شرکت تعاونی عشایری و یک اتحادیه عشایری و همچنین 70 فروشگاه، صد در صد عشایر استان را تحت پوشش خود دارد و کار خدمت رسانی به عشایر استان را انجام می‌دهد. 

  • تحقق شعار سال منوط به بهره گیری از ظرفیت و توان داخلی است
طراحی و اجرا توسط مهندسین آژمان
Top