پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403
اداره کل امور عشایر استان فارس

جلسه شورای هماهنگی مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و ادارات کل وابسته

پایداری زندگی عشایری پایداری کل جامعه است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس پایداری زندگی عشایری را پایداری کل جامعه و کشور دانست و از مدیران خواست تا در جهت رفع مشکلات این جامعه بیش از گذشته کوشا باشند. دکتر قاسمی که در جلسه شورای هماهنگی مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و ادارات کل وابسته سخن می گفت با اشاره به بارندگی های ماه های اخیر و وجود پوشش گیاهی مناسب خصوصاً در مراتع، احتما وقوع آتش سوزی را یادآور شد و خاطر نشان کرد تمهیدات لازم حتما اندیشیده شود. وی همچنین گفت: مناطق و کانون های احتمال وقوع آتش سوزی راشناسایی و با بهره گیری از تمامی ظرفیت ها و مستقر کردن امکانات به ویژه آموزش و فرهنگ سازی بهره برداران عشایری و توان مردمی از وقوع خسارات جلوگیری شود. این مقام مسئول در حاشیه جلسه نیز گریزی به حوزه روابط عمومی در ادارات و نهادها زد و مقوله روابط عمومی را امری بسیار حساس و خطیر بر شمرد. دکتر قاسمی خطاب به مدیران بیان داشت: یکی از وظایف مسئولان اطلاع رسانی از اقدامات و خدماتی هست که برای مردم انجام می دهند و این کار با روابط عمومی فعال و پویا امکان پذیر است و خواستار توجه به این واحد شد.

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی فارس نیز در این جلسه، ماه رمضان را همچون نسیمی روح نواز در میان سایر ماه ها دانست و خواستار بهره گیری از فیوضات این ماه مبارک شد. حجت الاسلام قائمی زندگی عشایری را یک زندگی ساده و همراه با تلاش و تولید خواند که بایست به آن توجه و از آن الگوبرداری کرد. نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی فارس با تاسی از منویات مقام معظم رهبری خواستار بیان عملکرد دستگاه های اجرایی توسط روابط عمومی آنها شد.

مدیر کل امور عشایر فارس نیز در این جلسه ضمن بیان ویژگی‌های جامعه عشایری، ظرفیت‌های ایجاد شده در دولت تدبیر و امید را در جهت ارتقای معیشت جامعه عشایر برشمرد. مهندس بهرامی توجه به بومگردی و گردشگری عشایری را یکی از راهبردهای اصلی اداره کل امور عشایر خواند که با توجه به تنوع اقلیمی وشرایط آب و هوایی خاص استان می تواند در اشتغال زایی و تنوع اشتغال موثر باشد.

در پایان نیز به مناسبت هفته روابط عمومی و ارتباطات از روابط عمومی های برتر در سال 97 تجلیل و روابط عمومی اداره کل امور عشایر برای دومین سال پیاپی بعنوان روابط عمومی برتر انتخاب شد.

گفتنی است، جلسه شورای هماهنگی مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و ادارات کل وابسته به صورت ماهیانه با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس و معاونین، نماینده ولی فقیه در این سازمان و سایر مدیران ادارات کل وابسته به سازمان جهاد کشاورزی فارس برگزار می شود.

میزبانی جلسه مذکور که در اردیبهشت ماه سال جاری تشکیل شد بر عهده اداره کل امور عشایر فارس بود که در بوم گردی عشایری شمیم ییلاق شهرستان شیراز برگزار شد.

  • جلسه شورای هماهنگی مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و ادارات کل وابسته
طراحی و اجرا توسط مهندسین آژمان
Top