جمعه 10 فروردین 1403
اداره کل امور عشایر استان فارس

کلاس تغذیه سالم در مناطق عشایری برگزار شد

کلاس تغذیه سالم در مناطق عشایری برگزار شد

یک دوره کلاس آموزشی تغذیه سالم در مناطق عشایری شهرستان فسا جهت بانوان عشایری تشکیل شد. به گزارش روابط عمومی امور عشایر شهرستان فسا، به منظور آشنایی بانوان عشایری با گروه های مختلف غذایی و هرم انرژی یک دوره کلاس آموزشی تغذیه سالم در خانوارهای عشایری در مناطق عشایری چاه پهن بالا و کاروانسرا بارشلو برگزار شد.

در این دوره آموزشی که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و اداره امور عشایر شهرستان فسا صورت گرفت شرکت کنندگان با مطالبی از جمله تغذیه سالم کودکان، زنان، افراد سالمند و همچنین برخی نکات بهداشتی آشنا شدند.

آریا کارشناس تغذیه و رژیم درمانی دانشگاه علوم پزشکی فسا که به عنوان مدرس در این دوره بود با بیان اینکه خانواده به عنوان یک رکن اصلی جامعه باید همواره به تغذیه سالم اهمیت دهد، گفت: تغذیه کودکان و عادت غذایی بد کودکان در 80 درصد از خانواده ها به علت رفتار نامناسب مادر با کودک است.  وی تصریح کرد تعدادی از بیماری‌های شایع در جوامع امروزی از قبیل تیروئید، عفونت های انگلی روده و غیره به علت رعایت نکردن بهداشت در خانواده و فرد به وجود می آید.

مرادی کارشناس تغذیه نیز یکی دیگر از مدرسان این دوره بود که بسیاری از بیمار‌های شایع در زنان خصوصاً زنان باردار را فقر آهن دانست و ابراز امیدواری کرد این گونه دوره های آموزشی بتواند در بالابردن سطح دانش مادران به عنوان مدیران بهداشتی خانواده ها موثر باشد.

 در حاشیه این دوره نیز کارشناسان روانشناسی در مورد بیمار درمانی صحبت هایی ارائه کردند .

شهرستان فسا منطقه قشلاقی 677 خانوار عشایری از ایلات خمسه طایفه عرب می باشد.

 

  • کلاس تغذیه سالم در مناطق عشایری برگزار شد
طراحی و اجرا توسط مهندسین آژمان
Top