پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403
اداره کل امور عشایر استان فارس

آموختن برای بهتر زیستن است

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش فارس:

  آموختن برای بهتر زیستن است

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه در تعریف جدید، آموزش برای بهتر زیستن است، گفت: تمام سعی ما بر این است که آموزش در عمق مناطق عشایری استان عملیاتی و اجرا شود. نوروزی که در دوره آموزشی طرح توسعه سواد زنان و دختران عشایری سخن می گفت، افزود: محتوای آموزشی از دیگر مقوله هایی است که ما بر آن اصرار داریم و معتقدیم بایستی براساس سواد چندگانه باشد که علاوه بر مهارت خواندن و نوشتن مهارت های دیگر زندگی نیز به آنان آموزش داده شود. وی خاطر نشان کرد طرح شتاب بخشی به سوادآموزی بانوان عشایر با بیش از 3500  بانوی عشایری در قالب 20 منطقه آموزشی عشایری نشین در استان فارس در حال اجرا است. معاون سواد آموزی آموزش و پرورش فارس بیان داشت: در آموزش ها تلاش شده مطالب کاربردی و بر اساس نیاز سنجی باشد. نوروزی این دوره آموزشی را مبتنی بر پیشگیری و افزایش مهارت های زندگی دانست که در راستای توانمند سازی بانوان عشایری انجام خواهد شد.

مدیر کل امور عشایر فارس نیز در این مراسم با بیان این که فارس بیشترین جمعیت عشایر را به خود اختصاص داده است به ظرفیت ها و توانمندی های این جامعه اشاره کرد. بهرامی گفت نیمی از جامعه 150 هزار نفری عشایر استان را زنان و دختران عشایری تشکیل می دهند و چنانچه آموزش های لازم در جهت توانمندسازی آنان ارائه شود و بسترهای لازم نیز مهیا شود ما شاهد افزایش چشمگیر وضعیت معیشت جامعه عشایری به عنوان سومین جامعه کشور بعد از جامعه شهری و روستایی خواهیم بود. وی طرح ارتقا سطح سواد، دانش و مهارت را که یکی از طرح های شورای عالی عشایر بوده که هم در این شورا و هم در هیئت دولت مصوب و دستورالعمل اجرایی آن صادر شده است نمونه توجه ویژه دولت تدبیر و امید به جامعه عشایری دانست که بر اساس آن دستگاه های متولی آموزشی و مهارتی ملزم به ارائه خدمات خود به جامعه عشایری شدند. وی تصریح کرد بایست آموزش را به سمت آموزش های کاربردی سوق دهیم.

شایان ذکر است طرح توسعه سواد زنان و دختران عشایری در سال جاری با حضور بیش از 90 نفر و با همت معاونت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش فارس و دفتر امور بانوان و خانواده استان فارس و همکاری اداره کل امور عشایر این استان و مدیریت آموزش و پرورش عشایر فارس در حال اجرا می باشد.

  • آموختن برای بهتر زیستن
طراحی و اجرا توسط مهندسین آژمان
Top