پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403
اداره کل امور عشایر استان فارس

پرداخت 6 میلیارد ریال زکات از سوی عشایر فارس

مدیر کل امور عشایر فارس در آئین شکر گزاری برداشت گندم و روز زکات گفت: پرداخت بیش از 6 میلیارد ریال زکات در سال گذشته از سوی جامعه عشایری استان نشان دهنده پایبندی این جامعه غیرتمند به اسلام و آموزه های دینی است. بهرامی زکات را پاک کننده انسان از دنیا دوستی و بخل خواند و آن را ترویج دهنده نوع دوستی و جلوگیری از شکاف طبقاتی و ایجاد همبستگی اجتماعی، رشد و توسعه اقتصادی جامعه دانست. وی در ادامه با اشاره به این که 20 درصد اشتغال استان در بخش کشاورزی است، اولویت سازمان جهاد کشاورزی فارس را ترویج کشت‌های گلخانه‌ای و بهره گیری از سیستم‌های آبیاری نوین دانست.

دبیر شورای زکات استان فارس نیز در این مراسم ضمن تشکر از همراهی و همدلی عشایر استان، ابراز امیدواری کرد وجوه زکات پرداخت شده از طرف جامعه عشایری استان صرف رفع احتیاجات این جامعه مولد شود. حجه الاسلام جعفری خرید تانکر آبرسانی جهت عشایر را یکی از برنامه های آتی خود برشمرد که در کنار فعالیت های عمرانی وجوه زکات می‌تواند در ترغیب عشایر به پرداخت این فرضیه دینی موثر باشد.

قبل از آغاز مراسم شرکت کنندگان با حضور در گلزار شهدای روستا ضمن تجدید میثاق با آرمان شهدا، به مقام شامخ آنان ادای احترام کردند.

در حاشیه این مراسم مدیر کل امور عشایر فارس و هیات همراه با حضور در مناطق عشایری شهرستان و دیدار با خانواده عشایر از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات آنان قرار گرفت و دستورات لازم در جهت حل برخی مشکلات از قبیل مرمت جاده دسترسی، انتقال آب کشاورزی و تامین آرد دستورات لازم صادر شد.

آئینی شکر گزاری برداشت گندم و روز زکات 25 تیر ماه سال جاری در روستای جشنیان شهرستان بوانات با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد و در این مراسم از فعالین روستایی و عشایری حوزه زکات تجلیل شد.

  • پرداخت 6 میلیارد ریال زکات از سوی عشایر فارس
طراحی و اجرا توسط مهندسین آژمان
Top