چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
اداره کل امور عشایر استان فارس

دومین جلسه شورای عشایری

یادواره شهدای عشایر استان فارس آبان ماه امسال برگزار می شود

دومین جلسه شورای عشایر استان فارس در سال جاری با دستور کار هم اندیشی و تبادل نظر پیرامون یادواره شهدای عشایر استان با حضور مسئولین کشوری و استانی برگزار شد. رئیس سازمان بسیج عشایر کشور در این جلسه با اشاره به رشادت‌ها و روحیه ظلم ستیزی عشایر در طول تاریخ گفت: عشایر نقش بسزایی در تثبیت نظام اسلامی داشته اند. سردار سیف افزود: عشایر فارس با تقدیم بیش از 2 هزار شهید والامقام روحیه ولایتمداری خود را به اثبات رسانده‌اند. وی همچنین از مسئولین خواست تا در کنار برگزاری یادواره شهدا و ترویج و تبیین آرمان این عزیزان با روحیه جهادی در خدمت به جامعه عشایری نیز کوشا باشند. رئیس سازمان بسیج عشایر کشور وحدت اقوام را در سایه کنگره یادواره سرداران و 2 هزار شهید ولایتمدار عشایر استان خاطر نشان کرد و خواستار الگو سازی دبیرستان عشایری شهید بهشتی شیراز به عنوان مدرسه‌ای نمونه که 92 شهید دانش آموز را تقدیم انقلاب کرده است، شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس نیز در این جلسه با یادآوری این نکته که محور یادواره شهدا بایست خدمت بیشتر به جامعه خصوصاً قشر محروم باشد گفت: کمیته‌های تخصصی در زمینه برگزاری هرچه باشکوه‌تر دومین یادواره سرداران و 2 هزار شهید ولایتمدار عشایر استان همراه با دستورالعمل مشخص شود تا شاهد برگزاری این یادواره در شان و منزلت شهدا باشیم. وی از دستگاه‌ها و ارگان‌ها درخواست کرد تا نهایت تعامل و همکاری را با بسیج سپاه عشایر استان به عنوان متولی اصلی این یادواره داشته باشند.

جانشین سپاه فجر استان نیز گفت همه بایست در دفاع از هویت استان فارس کمر همت ببندیم چرا که دشمن همواره در صدد بی هویت کردن ما است. سردار بوعلی جامعه عشایری را یک جامعه هویت دار و غیرتمند بر شمرد که حفظ اصالت و ریشه های آن می تواند موجب رشد و بالندگی جامعه اسلامی شود.

مدیر کل امور عشایر فارس با بیان ارزش های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه عشایری استان به مصوبه هیئت دولت در مکلف نمودن 18 دستگاه اجرایی کشور و ارائه خدمات فرهنگی، آموزشی و مهارتی به جامعه عشایر اشاره کرد. بهرامی ترویج فرهنگ و روحیه ایثار و شهادت را یکی از وظایف راهبردی تمامی دستگاه ها و نهادهای نظام بر شمرد که بایست بدان توجه جدی شود.

در این جلسه راهی مدیر کل بنیاد شهید استان فارس، سرهنگ افسری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه عشایر فارس و تعدای از معتمدان عشایر استان به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

گفتنی است دومین یادواره سرداران و 2 هزار شهید ولایتمدار عشایر استان فارس آبان ماه سال جاری در شیراز برگزار خواهد شد.

 

  • یادواره شهدای عشایر استان فارس آبان ماه امسال برگزار می شود
طراحی و اجرا توسط مهندسین آژمان
Top