جمعه 7 اردیبهشت 1403
اداره کل امور عشایر استان فارس

سفر مدیر کل امور عشایر استان به شهرستان داراب

مدیر کل امور عشایر استان، به اتفاق هیئت همراه جهت بازدید و دیدار با فرماندار و شوراهای اسلامی عشایری و معتمدان عشایر شهرستان داراب، به این شهرستان سفر کرد. روح الله بهرامی در ملاقات با فرماندار داراب ضمن بیان توانمندی‌ها و قابلیت‌های جامعه عشایری به ظرفیت‌های قانونی ایجاد شده توسط دولت در راستای افزایش وضعیت معیشت عشایر اشاره کرد. وی ابراز امیدواری کرد با تعامل و همفکری بیش از گذشته بتوانیم درخدمت رسانی به جامعه مولد عشایر قدم برداریم. مدیر کل امور عشایر استان در ادامه گفت: ارتقا شاخص های توسعه انسانی و تنوع بخشی به اشتغال عشایر دو راهبرد اصلی ما در برنامه ریزی ها است. مهندس بهرامی بیان داشت 80 درصد اشتغال عشایر دامداری است بنابر این با توجه به کاهش نزولات جوی ما نیز تنوع اشتغال عشایر را در دستور کار خود قرار دادیم و در همین راستا توانستیم، علاوه بر طرح زنجیره تولید گوشت قرمز از مزرعه تا سفره طرح های اشتغال دیگری نیز از جمله بوم گردی عشایری، توسعه و رونق صنایع دستی، ترویج و فرآوری گیاهان دارویی و تاسیس شرکت‌های تعاونی پشتیبانی خدماتی عشایری تعریف کنیم. وی همچنین در مورد تسهیلات نیز گفت: تسهیلات خشکسالی و تسهیلات زنجیره تولید گوشت قرمز که از سنوات قبل آغاز شده بود در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت، همچنین تسهیلات اشتغال پایدار در حوزه روستایی و عشایری نیز در قالب ارائه طرح توجیهی امسال به عشایر پرداخت می‌گردد. مهندس بهرامی افزود امروز شرایط سختی داریم ولی مطمئنم همچون گذشته و با صلابت بیشتر با همدلی و وحدت می توانیم در کنار هم از این تنگناه نیز با حول و قوه الهی گذر کنیم.

فرماندار شهرستان نیز با بیان اینکه مردم شهرستان داراب احترام خاصی برای عشایر قائل هستند، گفت عشایر مردمی خوشنام و مورد تکریم همگان می باشند. مظفری قول مساعد داد که با همکاری سایر ادارات شهرستان از هیچ کوششی در جهت رفع مشکلات عشایر دریغ نخواهد ورزید.

در ادامه مدیر کل امور عشایر فارس و هیئت همراه با حضور در اداره امور عشایر شهرستان در جلسه ای که با حضور شوراهای اسلامی عشایری و تنی چند از معتمدان و نخبگان عشایری برگزار شده بود شرکت کرد. در این جلسه مسائل و مشکلات جامعه عشایری شهرستان توسط سرپرست اداره و معتمدان و شوراهای اسلامی بیان شد. مهندس بهرامی در این دیدار ضمن استماع سخنان آنان بر پیگیری جدی مطالبات به حق عشایر منطقه تاکید کرد.

زیارت قبور مطهر شهدای گمنام و ملاقات با مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان داراب از جمله برنامه های این سفر یک روزه مدیر کل امور عشایر فارس و هیات همراه به شهرستان داراب بود.

گفتنی است شهرستان‌ داراب محل زندگی بخشي از عشاير ایلات خمسه، از طوايف عرب، بهارلو و طوایف متفرقه محلی به تعداد  1200 خانوار مي باشد.

  • سفر مدیر کل امور عشایر استان به شهرستان داراب
طراحی و اجرا توسط مهندسین آژمان
Top