پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403
اداره کل امور عشایر استان فارس

برگزاری کارگاه آموزشی بوم گردی و گردشگری عشایری

برگزاری کارگاه آموزشی بوم گردی و گردشگری  عشایری

کارگاه آموزشی بوم گردی عشایری تحت عنوان " توان افزایی مدیران اقامت گاه های بوم گردی و گردشگری عشایری استان فارس " با هدف ارتقاء دانش و مهارت فعالین و مدیران اقامت‌گاه های بوم گردی و گردشگری عشایری در مرداد ماه سال جاری در سالن جلسات اداره کل امور عشایر فارس برگزار شد. این کارگاه یک روزه با حضور 40 نفر از مدیران اقامت‌گاه های بوم گردی و گردشگری عشایری استان به همت واحد توسعه گردشگری عشایری اداره کل امور عشایر فارس و با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان برپا گردید.

مسعود یوسفی مسئول واحد توسعه گردشگری عشایری اداره کل امور عشایر فارس گفت: تنوع بخشی به اشتغال جامعه عشایر یکی از راهبردهای اصلی سازمان امور عشایر کشور و به تبع آن اداره کل امور عشایر فارس است. وی افزود: جامعه عشایری دارای ظرفیت‌های فوق العاده‌ای از جمله محیط زندگی، آداب و رسوم خاص خود، غذاها و فرهنگ ناب و غنی است که چنانچه با آموزش صحیح و شناخت نیاز گردشگران همراه شود می تواند علاوه بر ترویج این سبک زندگی، موجب افزایش درآمد اقتصادی خانوارهای عشایری در کنار شغل دامداری شود و برگزاری این دوره آموزشی نیز در همین راستا بوده است. یوسفی ابراز امیدواری کرد بتوانیم با استمرار این گونه آموزش‌ها در جهت ارتقاء دانش و مهارت مدیران اقامت‌گاه های بوم گردی و افزایش صنعت بوم گردی و گردشگری عشایری که تا کنون مغفول مانده بکوشیم.

خانم امیری نیز به عنوان مدرس دوره، این کارگاه را در نوع خود کم نظیر و مطلوب خواند و خواستار تداوم این کارگاه‌ها بصورت تئوری و عملی شد.

  • برگزاری کارگاه آموزشی بوم گردی و گردشگری  عشایری
طراحی و اجرا توسط مهندسین آژمان
Top