پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403
اداره کل امور عشایر استان فارس

حضور عشایر فارس در چهارمين نمايشگاه توانمندي هاي روستائيان و عشاير كشور

مدیر کل امور عشایر فارس گفت: عشایر فارس همانند سنوات قبل با توان بالا در چهارمين نمايشگاه توانمندي‌هاي روستائيان و عشاير كشور شرکت خواهند کرد. بهرامی که در جلسه شورای هماهنگی مدیران ستادی اداره کل امور عشایر فارس سخن می گفت، افزود: این نمایشگاه يكي از جذاب ترين و پربازديدكننده ترين نمايشگاه هاي كشور است و امسال با محوريت نقش روستائيان و عشاير در سال رونق توليد" در آستانه برگزاری است. وی با اشاره به این که استان فارس به عنوان قطب عشایر کشور دارای توانمندی و ظرفیت های بالایی است و این نمایشگاه ها می‌تواند بستر مناسبی جهت ارائه این توانمندی و ظرفیت‌ها باشد، خاطر نشان کرد: این نمایشگاه فرصت مغتنمی برای معرفی و عرضه ظرفیت‌های عشایر استان است.

این مقام مسئول بیان داشت: در این نمایشگاه جامعه عشایر فارس در حوزه‌های مختلفی از قبیل بومگردی‌های عشایری، صندوق خرد زنان، شرکت‌های تولیدی و خدماتی و اتحادیه تعاونی‌های سیار عشایری حضور خواهند داشت و گوشه‌ای از عملکرد خود را در خدمت رسانی به سومین جامعه بزرگ کشور در معرض دید عموم قرار خواهند داد.

گفتنی است چهارمين نمايشگاه توانمندي هاي روستائيان و عشاير كشور از 24 تا 27 مرداد ماه تقارن با عيد قربان و غدير در محل دائمي نمايشگاه‌هاي بين المللي تهران با حضور اقوام و عشاير و ايلات مختلف كشور برگزار خواهد شد. در این نمایشگاه پوشش هاي محلي و اجراي مراسم هاي جذاب آييني و موسيقي هاي بومي 31 استان كشور و معرفي پتانسيل ها و ظرفيت‌هاي توليدي جامعه عشايري كشور و همچنين عرضه آن، با هدف ارائه جلوه‌هايي از وحدت و همبستگي اقوام و عشاير مختلف ايراني و ترويج سبك زندگي اصيل سنتي اسلامي به نمایش گذاشته خواهد شد.

  • حضور عشایر فارس در چهارمين نمايشگاه توانمندي هاي روستائيان و عشاير كشور
طراحی و اجرا توسط مهندسین آژمان
Top