جمعه 10 فروردین 1403
اداره کل امور عشایر استان فارس

استقبال گرم عشایر تنگ خشک شهرستان مرودشت از پژوهشگران خارجی

اساتید و پژوهشگران دانشگاه‌های مطرح خارج از کشور نظیر چین، آلمان، فرانسه، هندوستان، نیوزیلند، ترکیه و ... از منطقه عشایری مرودشت استان فارس بازدید نمودند.

این پژوهشگران که جهت شرکت در نخستین دوره بین المللی ایران شناسی به میزبانی دانشگاه ادیان و مذاهب قم به ایران سفر کرده بودند، با هماهنگی اداره امور عشایر شهرستان مرودشت، تحت نظارت اداره کل امور عشایر استان فارس در جمع عشایر شریف منطقه تنگ خشک شهرستان مرودشت در استان فارس حضور یافتند.

مجتبی حبیب اللهی رئیس اداره امور عشایر مرودشت در این بازدید ضمن تاکید بر ضرورت آشنایی نسل جوان با میراث غنی فرهنگی عشایر گفت: جذابیت های جامعه عشایری همواره باعث شده تا پژوهشگران و گردشگران خارجی برای بازدید از سبک زندگی جذاب عشایری علاقمند باشند. وی افزود: بوم گردی عشایری می تواند آداب و رسوم فرهنگ عشایری را مبتنی بر زندگی اصیل عشایر به گردشگران خارجی و داخلی نشان دهد که در این راستا اداره کل امور عشایر فارس پرداخت تسهیلات کم بهره را جهت توسعه زیرساخت های گردشگری عشایری در دستور کار خود قرار داده است.

استفاده از ظرفیت گردشگری عشایر با توجه به خشکسالی های اخیر گر چه بسیار دیر مورد توجه گرفته است، اما حرکت بسیار مهمی در حوزه گردشگری است که نه تنها می تواند درآمدزایی و رونق اقتصادی برای استان های عشایری کشور داشته باشد، بلکه به معرفی فرهنگ اصیل این سرزمین پهناور به دنیا، کمک بزرگی خواهد نمود.

شهرستان مرودشت یک شهرستان 4 فصل عشایری، هم چنین چهارراه تردد عشایر شهرستان های شمالی و جنوبی استان در فصل کوچ بوده و میزبان جمعیت قابل توجهی از عشایر ایل خمسه و قشقایی استان فارس می باشد.

  • استقبال گرم عشایر تنگ خشک شهرستان مرودشت از پژوهشگران خارجی
طراحی و اجرا توسط مهندسین آژمان
Top