پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403
اداره کل امور عشایر استان فارس

نغمه های عاشورایی عشایر فارس در سومین حرم اهل بیت علیهم السلام طنین انداز شد

 

هر ساله در آخرین هفته ماه محرم شیراز میزبان شاعران و ارادتمندان ائمه اطهار خصوصاً عاشقان حضرت ابا عبدالله الحسین از جامعه عشایری است. امسال نیز نهمین شب شعر عاشورایی فارس با حضور شاعران عشایری برگزار شد. قربانی کشکولی دبیر این همایش گفت: طی فراخوانی که داشتیم بیش از 40 اثر به دبیرخانه رسید که 12 اثر انتخاب و برای قرائت این اثرها از شاعران آن دعوت صورت گرفت. وی افزود این شب شعر نیز همانند سنوات قبل با همکاری دستگاه های متولی عشایری استان فارس از جمله اداره کل امور عشایرفارس، سپاه عشایر فارس و مدیریت آموزش و پرورش سیار عشایری استان برگزار شد.

امین الله کشکولی خاطر نشان کرد این رویداد ادبی در راستای تبلیغ و ترویج فرهنگ با ارزش عشایری و نشاندهنده ارادت این قشر از جامعه با خاندان عصمت و طهارت است. وی همچنین این گونه برنامه ها را نمایان کننده چهره واقعی عشایر دانست که تا کنون کمتر مورد توجه واقع شده است. وی با اشاره به این که از ابتدای برگزاری شب شعر عاشورایی عشایر تا کنون بیش از 200 شاعر آئینی عشایری شناسایی شده است خروجی این شب شعرها را تولید محتوا و تهیه اشعار جهت استفاده مداحان دانست.

گفتنی است شب شعر عاشورایی عشایر از سال 1390 شمسی شروع شده است و تا کنون هشت دوره آن در شیراز برگزار شده که مورد استقبال قرار گرفته است.

 

روابط عمومی اداره کل امور عشایر فارس

 

طراحی و اجرا توسط مهندسین آژمان
Top