چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
اداره کل امور عشایر استان فارس

راه اندازی بیش از 70 صندوق اعتبارات خرد زنان عشایری در فارس

 

مسئول صندوق‌های اعتبارات خرد زنان عشایری استان فارس از تشکیل 70 صندوق اعتبارات خرد زنان عشایری این استان از سال 95 تا کنون خبر داد. خانم شهریور گفت: با توجه به اینکه نیمی از جمعیت 150 هزار نفری جامعه عشایری فارس را بانوان تشکیل می دهند و با توجه به توانمندی و ظرفیت‌های خوبی که در آنها وجود دارد تشکیل این صندوق ها صورت گرفته است. وی ایجاد اشتغال و بهبود درآمد خانواده‌ها و همچنین تنوع بخشی به اشتغال را از اهداف این طرح برشمرد و ابراز امیدواری کرد با توجه به نیاز جامعه بتوانیم از لحاظ کمیت و کیفیت این صندوق ها را افزایش دهیم. شهریور افزود: تاکنون فعالیت‌های گسترده‌ای از قبیل کشت گیاهان دارویی، راه اندازی کارگاه اسانس گیری گیاهان دارویی، پخت نان محلی، خیاطی، قالی بافی و غیره در این صندوق‌ها در حال انجام است.

مسئول صندوق های اعتبارات خرد زنان عشایری استان فارس بیان داشت با تعامل خوبی که با مدیریت صندوق کار آفرینی امید داشتیم، توانستیم از تسهیلات این صندوق نیز استفاده کنیم. وی از بانوان عشایری علاقمند درخواست نمود در صورت تمایل می‌توانند با مراجعه به ادارات امور عشایر شهرستان خود نسبت به راه اندازی این صندوق‌ها و بهره گیری از مزایای آن اقدام کنند.

گفتنی است، صندوق های اعتبارات خرد زنان عشایری استان فارس با سرمایه شصت میلیارد ریال در قالب 70 صندوق اعتبارات خرد زنان عشایری توانسته زمینه فعالیت اقتصادی بیش از 2400 نفر را مهیا کند، و مقام نخست کشور را به خود اختصاص دهد.

  • راه اندازی بیش از 70 صندوق اعتبارات خرد زنان عشایری در فارس
طراحی و اجرا توسط مهندسین آژمان
Top