سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
اداره کل امور عشایر استان فارس

اطلاعیه کوچ عشایر فارس

اطلاعیه کوچ پاییزه عشایر صاحب پروانه چرا

بدین وسیله به اطلاع عمومی بهره برداران مراتع قشلاقی استان فارس و بهره بردارانی که به قصد عبور از این استان وارد استان می شوند می رساند به منظور جلوگیری از تخریب مراتع و جلوگیری از ورود زود هنگام دام به مراتع قشلاقی ورود مراتع از تاریخ 1398/8/15 به بعد تعیین گردیده است، لذا لازم است تاریخ اعلام شده را رعایت نمایند .

  1. بهره برداران کوچنده در هنگام حرکت پروانه چرای معتبر در مراتع قشلاقی را به همراه  داشته باشند .
  2. دامداران فاقد پروانه چرا به هیچ عنوان وارد مراتع این استان نشوند، در صورت مشاهده با متخلفین برابر مقررات برخورد خواهد شد .
  3. بهره برداران دارای پروانه چرا قبل از کوچ به ادارات دامپزشکی و منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستانهای مورد استقرار مراجعه و مجوز حرکت اخذ نمایند و در طول مسیر به همراه داشته باشند .
  4. حمل دام توسط کامیون و کامیونت به مناطق قشلاقی استان فارس از تاریخ 1398/8/13 آزاد خواهد بود .
  5. از کلیه شرکتهای باربری درخواست می گردد از صدور بارنامه حمل دام تا قبل از تاریخ 1398/8/13 به  مناطق قشلاقی  استانهای فارس و بوشهر خودداری نمایند، قبل از صدور بارنامه مدارک بند 3 را کنترل نمایند .
  6. به استناد تبصره 2 ماده 47 قانونی بخشی از درآمدهای دولت برابر مقررات با متخلفین برخورد و به ازاء هر واحد دامی مبلغ 1422000 ریال جریمه خواهند شد.
  7. شماره تلفن رایگان 1504 بصورت شبانه روزی در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فعال می باشد لذا از کلیه  مرتعداران درخواست می گردد هر گونه تخلف را به شماره مذکور اعلام نمایند .
طراحی و اجرا توسط مهندسین آژمان
Top