شنبه 6 مرداد 1403
اداره کل امور عشایر استان فارس

جلسه شورای عشایری

 

جلسه شورای عشایر استان فارس برگزار شد

سومین جلسه شورای عشایر استان فارس در سال جاری با حضور اعضای این شورا و به ریاست مهندس رحمانی معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع استانداری فارس برگزار شد. در این جلسه ضمن پیگیری مصوبات قبل این شورا مواردی از جمله وضعیت کوچ بهاره عشایر فارس، اقدامات انجام شده در خصوص حفظ و نگهداری دام مولد و اقدامات نوآورانه در دستور کار قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع استانداری فارس در سومین جلسه شورای عشایر استان ابراز امیدواری کرد با توجه به بارندگی های مناسب سال جاری عشایر استان فارس براساس تقویم کوچ بهاره که از طرف اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان اعلام شده است کوچ کنند. مهندس رحمانی افزود: بایستی ادارات و ارگانهای در گیر در امر کوچ عشایر از جمله نیروی انتظامی، هلال احمر پلسی راه و ... تمام توان خود را بکار گیرند تا این کوچ در زمان مقرر و با کمترین چالش انجام شود. وی گفت شورای عشایری که در دولت تدبیر و امید احیا شد توانست در ایجاد تعامل و همکاری میان دستگاه های اجرایی در ارائه خدمات بهتر به جامعه غیرتمند عشایر موثر باشد.

دکتر توکلی مشاور استاندار در حوزه کشاورزی نیز در این جلسه گفت: هرچند برنامه راهبردی جامعه عشایر در افق 1404 تدوین شده ولی با توجه به تغییرات اقلیمی و شرایط کشور مجددا در حال بازنگری هستیم که امیدواریم تا یک ماه اخیر به پایان برسد.

مدیر کل امور عشایر فارس نیز در این جلسه ضمن تشکر از همراهی و همدلی مدیران دستگاه های اجرایی گفت: جلسات شورای عشایری یکی از ظرفیت های قانونی جهت پیگیری مسائل و مشکلات جامعه عشایری است که از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون تنها در استان فارس بیش از 1486 مصوبه در جهت ارائه خدمات بهتر و ارتقای وضعیت معیشت جامعه عشایری داشته است. مهندس بهرامی در ادامه افزود در سال جاری تا کنون در استان فارس 49 جلسه شورای عشایری تشکیل که منجر به تصویب 258 مصوبه در زمینه های مختلف شده است. این مقام مسئول گفت خوشبختانه 70 درصد این مصوبات اجرایی شده است. 

در ادامه هریک از مسئولان دستگاه های اجرایی به بیان نظرات، مسائل و دغدغه‌های خود پرداختند.

شایان ذکر است جامعه مولد عشایری به عنوان سومین جامعه بزرگ کشور پس از جامعه شهری و روستایی تلقی می شوند که با جمعیتی بالغ بر یک  میلیون و دویست هزار نفر در قالب  220 هزار خانوار در کشور ایران زندگی می کنند.

 

روابط عمومی اداره کل امور عشایر فارس

طراحی و اجرا توسط مهندسین آژمان
Top