شنبه 6 مرداد 1403
اداره کل امور عشایر استان فارس

بانوان شاغل در اداره کل امور عشایر به مشکلات جامعه هدف خود با نگاه مادرانه و دلسوزانه می نگرند

مهندس یقطین مشاور امور بانوان و خانواده استاندار فارس:
بانوان شاغل در اداره کل امور عشایر به مشکلات جامعه هدف خود با نگاه مادرانه و دلسوزانه می نگرند 

مهندس یقطین مشاور بانوان و خانواده استاندار فارس در نشست با بانوان شاغل در اداره کل امور عشایر فارس گفت بانوان همکار در ادارات امور عشایر استان، با توجه به اینکه غالبا از فرزندان عشایر می باشند و از مسائل، مشکلات و توانمندی های جامعه عشایر آگاه می باشند، به نیازها و مسائل موجود در جامعه هدف خود با دید دسوزانه و مادرانه مینگرند.
وی در ادامه افزود باتوجه به دیدار خانم دکتر خزعلی معاون بانوان رئیس جمهور با بانوان فعال در حوزه های مختلف عشایری و آگاهی از موانع بهره مندی آنان از خدمات دولتی و ارائه محصولات و خدمات تولیدی خود به جوامع دیگر، طی پیگیری های صورت گرفته تغییر و تحولات بسیار مناسبی در راستای پیشبرد اهداف بانوان عشایری صورت می پذیرد.
مشاور بانوان و خانواده استاندار فارس با اشاره به اینکه فاصله زیادی تا حد مطلوب جایگاه زنان عشایر در استان داریم، گفت باید فعالیت های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و... بانوان عشایر در تمامی ابعاد و گستره حضور آنها با ظرفیت های موجود رسانه ای، بصورت ویژه و اختصاصی به سمع و نظر عموم مردم برسد.
کریمی مدیرکل امور عشایر فارس نیز در این نشست ضمن یادآوری از خودگذشتگی ها و فعالیت های بسیار زیاد مادران و بانوان عشایر در دوران ها مختلف تاریخی زندگی عشایری استان و کشورو تاثیر آنها در رشد و بالندگی جامعه خود گفت نقش بانوان در خانواده های عشایری بسیار گرانبها بوده آنان بعنوان یک ستون در خانواده و جامعه عشایری هستند.
مدیرکل امور عشایر فارس در ادامه افزود درحال حاضر ۸۶ صندوق اعتبارات خرد زنان در استان فارس با تعداد ۲۵۷۰ نفر از بانوان عشایری بعنوان عضو مشغول به فعالیت هستند و یک صندوق پایلوت کشوری صنایع دستی نیز در منطقه عشایری ملای فهله شهرستان فیروزآباد مشغول به فعالیت می باشد و استان فارس اولین استان در کشور به لحاظ تعداد صندوق های اعتبارات خرد زنان و رتبه اول در جذب تسهیلات و عملکرد را نیز داراست.
کریمی در ارتباط با اعتبارات تخصیص داده شده به موضوع آسیب های اجتماعی گفت، طی جلسات مدون با سازمان امور عشایر ایران مبلغ قریب ۳ میلیارد ریال به اداره کل امور عشایر فارس تخصیص یافت که از این مبلغ تا به امروز قریب ۱میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جهت برگزاری دوره های آموزشی طلاق و اعتیاد در مناطق عشایری برنامه ریزی شده است که طی هفته های آینده برگزار خواهند شد.
این مقام مسئول از برگزاری جلسات کارگروه داخلی اعتبارات و تسهیلات اداره کل امور عشایر فارس خبر داد و گفت در راستای بهره مندی ۱۰ درصدی صندوق های خرد زنان عشایری استان فارس طبق دستورالعمل ابلاغی، با هماهنگی با سازمان امور عشایر ایران این مبلغ به ۳۰ درصد افزایش یافته است که در غالب ارائه طرح کارفرمایی به زنان عشایری اعطا می گردد.
وی با اشاره به بهره مندی اداره کل از ۱ درصد اعتبارات هزینه ای مختص بانوان از بند ح تبصره ۹ افزود طی پیگیری های صورت گرفته از این ردیف اعتباری غرفه دائم نمایش محصولات زنان عشایری جهت حل مشکل بازاریابی و فروش محصولات در طبقه همکف و باشگاه ورزشی حرفه ای در طبقه زیرین اداره کل ایجاد گردیده است.
در انتهای این جلسه خانم مهندس یقطین مشاور بانوان و خانواده استاندار فارس و هیئت همراه و با حضور دکتر کریمی مدیرکل و جمعی از بانوان شاغل در اداره کل، نمایشگاه دائمی محصولات زنان عشایری و باشگاه ورزشی اداره کل امور عشایر فارس افتتاح گردید. 

جهت اطلاع از تازه ترین اخبار عشایر استان فارس در كانال رسمی اطلاع رسانی اداره کل امور عشایر فارس به نشانی https://eitaa.com/ashayerfars عضو شوید

طراحی و اجرا توسط مهندسین آژمان
Top