جمعه 7 اردیبهشت 1403
اداره کل امور عشایر استان فارس

صندوق اعتبارات خرد زنان فرصت مناسبی جهت حضور بانوان عشایر در عرصه های اقتصادی است

صندوق اعتبارات خرد زنان فرصت مناسبی جهت حضور بانوان عشایر در عرصه های اقتصادی است

مدیر کل امور عشایر استان فارس در حاشیه بازدید از نانوایی سنتی زنان عشایری شهرستان ممسنی گفت: صندوق اعتبارات خرد زنان عشایری فرصت مناسبی جهت حضور بانوان عشایر در عرصه های اقتصادی است. مهندس بهرامی با اشاره به اینکه زنان عشایری نیمی از جامعه فعال و پویای عشایری را شامل می شوند خاطر نشان کرد بانوان عشایری از آغاز روز تا پایان شب همواره در تکاپو و در فعالیت های روزانه همپای مردان در حال تلاش هستند. وی گفت دستباف های بانوان عشایری امروزه زینت بخش خانه هاست و چنانچه بستری برای بروز استعدادهای آنان فراهم کنیم شاهد شکوفایی بیش از پیش آنان خواهیم بود. مدیر کل امور عشایر استان فارس ابراز امیدواری کرد تعداد صندوق اعتبارات خرد زنان عشایری شهرستان ممسنی تا پایان تابستان سال جاری از 3 صندوق به 7 صندوق افزایش یابد. مهندس بهرامی سپس در دیدار با فرماندار این شهرستان و حضور در جلسه شورای عشایری ممسنی ضمن تشکر از مدیریت منسجم و تعاملی شهرستان از همکاری آنان در پیگیری و حل مطالبات جامعه عشایری تقدیر کرد. مهندس بهرامی ارتقای شاخص های توسعه انسانی در جامعه عشایری را مهمترین راهبرد سازمان امور عشایر برشمرد که در حال برنامه ریزی و عملیاتی شدن است.  

فرماندار شهرستان ممسنی نیز در این جلسه بر اتمام پروژه های نیمه تمام تاکید کرد. دکتر ایوبی همکاری و تعامل خوب دستگاه های اجرایی شهرستان را یادآور شد و افزود اجرای سطح صیقلی ده هزار متر مربعی و احداث آب انبار هزار متر مکعبی در منطقه عشایری  دشت درا  که آب شرب انسان و دام بیش از 250 خانوار عشایری را تامین می کند و در سطح کشور بی نظیر است و اعتبار آن از محل اعتبارات ارزش افزوده شهرستان تامین شده است را نمونه ای از این تعامل است. وی در ادامه با تاکید بر ادامه همکاری ها، گفت: در جهت رفع مسائل و مشکلات عشایر شهرستان از هیچ تلاشی دریغ نخواهم ورزید.

در ادامه مهندس بیات مسئول امور تعاونی ها و نظام بهره برداری ضمن ارائه آماری از عملکرد شرکت های تعاونی عشایری شهرستان گفت: تنها در سال گذشته در دو مورد بیش از 3500 تن آرد و 7 هزار تن انواع علوفه دامی توسط 5 شرکت تعاونی عشایری شهرستان ممسنی در قالب 16 فروشگاه میان عشایر توزیع شده است.

مسئول اداره امور عشایر شهرستان نیز در این جلسه همکاری در طرح بیمه فراگیر دام، همکاری در مبارزه با ملخ، همکاری در مهار آتش سوزی مراتع و همکاری در بیمه اجتماعی عشایر را از فعالیت های این اداره در کنارسایر فعالیت های روزانه بر شمرد. ایرج اکابری خواه از تخصیص یک دستگاه کامیون تانکر آبرسان و یک دستگاه خودرو سواری به امور عشایر شهرستان نیز تشکر کرد.  

در ادامه مدیر کل امور عشایر فارس و هیئت همراه با حضور در منطقه عشایری "دشت درا" از طرح سطح صیقلی و آب انبار بازدید کرده و در گفت و گو با مجری طرح در جریان وضعیت این طرح قرار گرفت. همچنین مهندس بهرامی و هیئت همراه در این سفر با حضور در اداره امور عشایر شهرستان ممسنی در دیدار با همکاران ضمن استماع سخنان آنان بر پیگیری جدی مطالبات به حق عشایر منطقه تاکید کرد.

گفتنی است شهرستان‌ ممسنی محل زندگی بخشي از عشاير ایل قشقايي و لر (ممسني) از طوايف كشكولي بزرگ، دره شوري، جاويد، رستم، بكش، دشمن زياري به تعداد  4225  خانوار مي باشد .

 

طراحی و اجرا توسط مهندسین آژمان
Top