جمعه 7 اردیبهشت 1403
اداره کل امور عشایر استان فارس

حمایت از خانواده های ضعیف وظیفه اصلی تشکیل صندوق اعتبارات خرد زنان عشایری است

کارشناس مسئول صندوق اعتبارات خرد زنان عشایری اداره کل امور عشایر فارس با اشاره: هدف اصلی از تشکیل این صندوق ها حمایت از خانواده های کم درآمد، ضعیف، زنان  بی سرپرست و بدسرپرست می باشد گفت: در صورتی که اعضای صندوق تکمیل نگردید از بقیه زنان عشایری عضوگیری شود.

خانم شهریور که در دوره آموزشی آشنایی با نحوه تشکیل صندوق های اعتبارات خرد زنان عشایری سخن می گفت، افزود: رکن مالی اصلی صندوق  پس انداز و کارمزد می باشد.

وی از کارشناسان ادارات خواست که به جد در مورد تسهیلات و روش توزیع، مبلغ، کارمزد وآشنایی با فرمهای تقاضای وام به مدیران عامل و اعضاء تشکیل دهنده صندوق  آموزش داده شود.

خانم شهریور خاطر نشان کرد: با راه اندازی این صندوق ها زمینه ای فراهم شد تا نیمی از جامعه فعال عشایری که همان زنان عشایری هستند بتوانند در این صندوق ها به فعالیت اقتصادی بپردازند.

وی تصریح کرد صنایع دستی، کشت و توسعه گیاهان دارویی، پخت نام محلی، فرآوری و بسته بندی محصولات عشایری، صنایع لبنی، دامداری و تولید وسایل تزئینی از جمله فعالیت هایی است که در این صندوق ها در حال انجام است.

این مقام مسئول ضمن تاکید بر شفافیت مالی صندوق ها و نظارت کامل بر آنها ابراز امیدواری کرد تا پایان سال بتوانیم متقاضیانی که تاکنون موفق به راه اندازی صندوق ها نشده اند را سامان دهی کنیم .

این دوره آموزشی که در تاریخ یازدهم شهریور ماه سال جاری در سالن جلسات اداره کل با محور آموزشی جهت شهرستانهایی که صندوق جدید التاسیس دارند و آموزش هایی در رابطه با تشکیل صندوق ها به اعضاء داده برگزار شد.  

شایان ذکر است در حال حاضر بیش از 2500 بانوی عشایری فارس در قالب 70  صندوق اعتبارات خرد زنان عشایری فارس در حال فعالیت می باشند .

 

  • حمایت  از خانواده های ضعیف  وظیفه اصلی تشکیل صندوق اعتبارات خرد زنان عشایری است
طراحی و اجرا توسط مهندسین آژمان
Top