شنبه 6 مرداد 1403
اداره کل امور عشایر استان فارس

جلسه شورای عشایر شهرستان مرودشت

حضور مدیرکل امور عشایر فارس در جلسه شورای عشایر شهرستان مرودشت

مدیر کل امور عشایر فارس نیز در نخستین جلسه شورای عشایری شهرستان مرودشت با اشاره به اهمیت عشایر در اقتصاد کشور به ضرورت خدمات رسانی با استفاده از پتانسیل و ظرفیت خدماتی ادارات شهرستانی تاکید نمود. مهندس بهرامی گفت: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید همکاری خوبی میان دولت و مجلس صورت گرفته که نتیجه آن تصویب قوانین و دستورالعمل های موثر در ارتقای وضعیت معیشت عشایر بوده است. وی پلیس همیار عشایر را یکی از خدمات نظام در تامین امنیت عشایر خواند و خواستار همراهی عشایر با این طرح شد. این مقام مسئول ابراز امیدواری کرد مشکل توزیع پنل های خورشیدی هر چه سریعتر حل شود و تا اوایل خرداد ماه سال جاری در اختیار عشایر استان قرار گیرد. مدیر کل امور عشایر فارس برخورداری عشایر از مالیات بر ارزش افزوده را نقطه عطفی در افزایش شاخص های توسعه ای این جامعه مولد خواند و با توجه به نقد و سهل الوصول بودن آن خاطر نشان کرد در فعالیت های عمرانی به نحو صحیح مورد استفاده قرار گیرد. مهندس بهرامی خواستار مشارکت همه عشایر در برنامه ریزی ها شد.

فرماندار مرودشت نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های جامعه عشایری حضور آنان را در شهرستان غنیمتی گرانبها دانست. مهندس پیکری تشکیل کارگروه اسکان و مکان یابی، تامین آب پایدار، جاده دسترسی و ساخت آبنما را از درخواست های عشایر منطقه برشمرد و از مسئولان خواست تا در امر تسهیل خدمات به جامعه عشایری بیش از گذشته کوشا باشند.

در ادامه تعدادی از عشایر به نمایندگی از این جامعه مولد به بیان مشکلات خود پرداختند که دستور پیگیری مسائل صادر و مسئولان دستگاه های اجرایی موظف به بررسی شدند.

 گفتنی است جلسه شورای عشایر شهرستان مرودشت در منطقه عشایری تنگ خشک این شهرستان با حضور حضرت حجه الاسلام کلانتری امام جمعه موقت شهرستان، مسئولان و شوراهای اسلامی تیره های عشایری و جمعی از عشایر منطقه برگزار شد.

شایان ذکر است شهرستان مرودشت به مساحت3656 کیلو متر مربع، محل ييلاق بخشي از عشاير طوايفه عمله و شش بلوكي از ايل قشقايي و طوايف عرب و باصري و كردشولي از ايل خمسه به تعداد 1454  خانوار مي باشد. مساحت كل مراتع شهرستان مرودشت 119755 هكتار است كه 48000 هكتار آن متعلق به عشاير شهرستان بوده كه مورد تعليف 16792 راًس دام سبك است.

  • حضور مدیرکل امور عشایر فارس در جلسه شورای عشایر شهرستان مرودشت
طراحی و اجرا توسط مهندسین آژمان
Top