شنبه 6 مرداد 1403
اداره کل امور عشایر استان فارس

جلسه شورای عشایری

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس:

  ورزش عشایر در اولویت قرار گیرد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در جلسه شورای عشایری استان گفت: حل مشکلات ورزش جامعه عشایر بایست در اولویت قرار گیرد. رحمانی افزود تمام دستگاه های اجرایی توجه ویژه ای به عشایر و خصوصاً جوانان غیور عشایر داشته باشند و به صورت ویژه به حوزه ورزش بهاء داده شود. وی همچنین خواستار ایجاد فضای ورزشی و امکانات ورزشی مناسب در سایت های اسکان عشایری استان شد.

این مقام مسئول با اشاره به استفاده از ظرفیت تمامی دستگاه های اجرایی در جهت خدمات رسانی بهتر به جامعه عشایری بر بهره مندی عشایر از تسهیلات و جذب به موقع آن، اشتغال جوانان و پیگیری اعتبارات خشکسالی و افزایش آن در سال 98 تاکید کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در ارتباط با ایل راه غرب کلان شهر شیراز نیز که یکی از دغدغه های عشایر می باشد و مدتی است معطل مانده دستور داد یک مسیر در کنار بزرگراه شیراز به عشایر اختصاص داده و به نام عشایر ثبت شود.

رحمانی در این جلسه با تشکر از راه اندازی خانه های بهداشت سیار عشایری برای اولین در کشور در استان از مسئولین مربوطه خواست تا با توجه به پراکندگی و جمعیت بالای عشایر تعداد این کانکس ها در سال جاری افزایش یابد. وی در بحث ارائه خدمات دامپزشکی به عشایر نیز با یادآوری اینکه عشایر با داشتن بیش از 3 میلیون راس دام سبک نقش مهمی در تامین گوشت جامعه دارند از مسئولان خواست تا ضمن نظارت بیشتر و ارائه خدمات مطلوب تر به این تولید کنندگان، آموزش آنها را نیز در سرلوحه کار خود قرار دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در ادامه گریزی هم به حوزه فرهنگی در جامعه عشایر زد و با یادآوری مصوبه هیئت وزیران مبنی بر مکلف کردن دستگاه های فرهنگی بر ارائه خدمات فرهنگی و مذهبی به جامعه عشایر، و همچنین با اشاره به نقش کتاب در افزایش سطح فرهنگ، از ادارات مربوطه خواست تا تعداد بیشتری کتابخانه سیار در مناطق عشایری راه اندازی کنند.

رحمانی صندوق های خرد زنان را ستون های اصلی اقتصاد خانوارهای عشایر خواند و از متولیان  در خواست نمود تا نسبت به افزایش صندوق خرد زنان عشایر در استان اقدام نمایند.

مدیر کل امور عشایر فارس نیز در این جلسه با تشکر از مدیران کل استانداری فارس و همچنین مجموعه مدیران دستگاه های اجرایی که توجه ویژه ای جهت حل مسائل و مشکلات جامعه عشایری داشته اند، گزارشی از مصوبات جلسه قبل و پیگیری های صورت گرفته ارائه کرد. بهرامی ظرفیت های قانونی ایجاد شده در برنامه ششم توسعه را فرصت خوبی در جهت تعامل و همکاری میان دستگاه های اجرایی و خدماتی در افزایش وضعیت معیشت جوامع عشایری خواند.

در ادامه نیز هر یک از مسئولان دستگاه های اجرایی پیرامون مسائل حوزه خود به بیان دیدگاه ها و پیگیری های خود پرداختند.

روابط عمومی اداره کل امور عشایر فارس

  • جلسه شورای عشایری
طراحی و اجرا توسط مهندسین آژمان
Top