شنبه 6 مرداد 1403
اداره کل امور عشایر استان فارس

پیام مدیر کل سوم شهریورماه 98

اکنون که باگذشت بیش از چهل سال از پیروزی شکوهمند مردم در بهمن 57 شجره طیبه انقلاب اسلامی از نهالی زیبا به درختی تنومند و مثمر مبدل شده و رفته رفته می رود تا سایه و چتر حمایتی خود را بر سر محرومان در اقضی نقاط گیتی بگستراند ، جامعه عشایری نیز با  صدای رسا و مصمم تر از گذشته وتحت زعامت رهبری مدبرانه اعلام می دارد که همانند اسلاف و پیشینیان خویش در راه حفظ و حراست از کیان خود ایستاده است.

با نگاهی به تاریخ می بینیم آنجا که حکومت ها ظلم ستیز و در کنار مردم به ویژه قشر مستضعف و محروم بوده اند جامعه بزرگ و غیرتمند عشایری نیز پشتوانه این حکومت ها بوده اند و آنجا که غیر از این بوده بزرگان عشایردر کنار مردم مانده  و به حمایت ازآنان برخواسته اند . تاریخ خود گواه است هر جا دشمن متخاصمی قصد تعرض به مملکت اسلامی داشته دلیر مردان عشایری پا در رکاب کرده و به دفاع از آب و خاک کشور خود کمر همت بسته اند .

در عرضه تولید نیز عشایر بعنوان تولیدکنندگان واقعی همواره در تامین مایحتاج جامعه می کوشند و بر اساس آمارها هر نفر تولید کننده عشایری گوشت مورد نیاز 16 نفر از مردم جامعه را تامین می کند . در سایر عرصه ها نیز جامعه عشایری حافظان محیط زیست و عرصه های منابع طبیعی هستند . در حوزه فرهنگ و آداب و رسوم نیز جامعه غنی عشایری منبعث از فرهنگ اسلامی ایرانی دارای رسوم و سننی است که روح و ذات بشری را مشعوف و مسحورخود می کند و دارای آنچنان محتوایی است که امروز با وجود پیشرفت های تکنولوژی و صنعتی وقتی در معرض دید قرار می گیرد چشم و ذهن هر ببینده ای را به وجد می آورد .

هر چند بعد از انقلاب تمامی دولتهای مختلف سعی کرده اند در نیاز سنجی و برآورده کردن مطالبات جامعه عشایری بکوشند ولی در دولت تدبیر و امید با احیاء شورای عشایری شهرستانی، استانی و کشوری و همچنین ارائه و تصویب طرح های مختلف و ایجاد ظرفیت های قانونی مناسب توانسته در تامین نیازهای اساسی به ویژه فعالیتهای عمرانی و زیربنایی این جامعه مولد و پویا بیش از گذشته موثر باشد. برخورداری عشایر از اعتبارات ارزش افزوده گام مهم دیگری بود که دولت دوازدهم با همکاری مجلس محترم شورای اسلامی در جهت ارتقا زیر ساخت های محل اسکان عشایر عملیاتی نمود. ارائه تسهیلات در جهت اشتغالزایی و تولید و همچنین تنوع بخشی به اشتغال عشایر نیز از دیگر برنامه راهبردی بود که در این دولت محقق شد. در اینجا به بهانه پاسداشت هفته دولت ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا، امام شهدا به ویژه شهیدان رجایی و باهنر و تجدید میثاق با آرمان آنان، فرصت را مغتنم می شمارم و از همه عزیزانی که خالصانه و صادقانه در خدمت به جامعه مولد عشایر می کوشند صمیمانه تشکر می نمایم. موفق و موید باشید.

روح الله بهرامی مدیر کل امور عشایر فارس سوم شهریور ماه 1398

  • پیام مدیر کل سوم شهریور ماه
طراحی و اجرا توسط مهندسین آژمان
Top