شنبه 6 مرداد 1403
اداره کل امور عشایر استان فارس

برگزاری مراسم معنوی در اداره کل امور عشایر فارس

السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین (ع)

مراسم پرفیض زیارت عاشورا همراه با مداحی و ذکر مصیبت آقا ابا عبدالله الحسین(ع) با حضور مدیر کل و کارکنان امور عشایر فارس، حاج آقا پاک فطرت کارشناس ستاد اقامه نماز استان، پرسنل سپاه عشایر فارس و جمعی از همکاران اتحادیه تعاونی‌های عشایری فارس در محل نماز خانه اداره کل امور عشایر فارس برگزار شد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره امور عشایر فارس و اداره کل دامپزشکی استان در این مراسم با تبیین اهداف قیام عاشورا بر درس گرفتن و شناختن سیره ائمه اطهار تاکید کرد. حجه الاسلام شهوندی با ذکر نمونه هایی از عنایات امام سوم شیعیان، هدف از واقعه عظیم عاشورا را به نقل از حضرت امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر و احیای دین مبین اسلام برشمرد. وی تسلیم محض ابا عبدالله الحسین و یارانش در سخت ترین شرایط را از خصوصیات بارز آنان دانست.

مدیر کل امور عشایر فارس نیز در سخنان کوتاهی ضمن تسلیت ایام، بر پیروی از این امام همام تاکید و خدمت به جامعه عشایری را تکلیف دانست. مهندس بهرامی گفت: در شرایط کنونی خدمت به جامعه عشایری مصداق امر به معروف است.

در پایان این مراسم نیز از فعالان حوزه نماز اداره کل امور عشایر فارس با اهدا لوح سپاس تقدیر به عمل آمد.

گفتنی است عشایر فارس با داشتن سه ایل بزرگ قشقایی، خمسه و لر و 8 طایفه مستقل همگی از شیعیان 12 امامی هستند و هر ساله با آغاز محرم رخت عزا به تن کرده و با راه اندازی مراسم روضه و مرثیه سرایی پا به پای سایر آزادگان جهان در سوگواری سرور و سالار شهیدان شرکت می کنند.

 

روابط عمومی اداره کل امور عشایر فارس

 

طراحی و اجرا توسط مهندسین آژمان
Top