جمعه 10 فروردین 1403
اداره کل امور عشایر استان فارس

دشمن واقعی فقر اقتصادی است

مشاور مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید کشور دکتر نوراله زاده در حوزه اقوام عشایرگفت: عشایرباید در خصوص تسهیلات حمایت شوند.

خدایی اظهارکرد: هدف اصلی خدمت به عشایر می باشد تاگوشه ای از زحمات این قشرزحمت کش و بی توقع را جبران کنیم و بتوانیم اعتبار ویژ‌ه ای به عشایر اختصاص دهیم.

این مقام مسئول بیان کرد: امید است که با رایزنی ها بتوانیم مشکلات تضامین بانکی را حل کرده و پرداخت ها به صورت آنلاین در منطقه عشایری و در چادرها صورت پذیرد.

مدیر کل امور  عشایر استان فارس گفت: در عرضه تولید نیز عشایر بعنوان تولیدکنندگان واقعی همواره در تامین مایحتاج جامعه می کوشند و بر اساس آمارها هر نفر تولید کننده عشایری گوشت مورد نیاز 16 نفر از مردم جامعه را تامین می کند . در سایر عرصه ها نیز جامعه عشایری حافظان محیط زیست و عرصه های منابع طبیعی هستند . در حوزه فرهنگ و آداب و رسوم نیز جامعه غنی عشایری منبعث از فرهنگ اسلامی ایرانی دارای رسوم و سننی است که روح و ذات بشری را مشعوف و مسحورخود می کند و دارای آنچنان محتوایی است که امروز با وجود پیشرفت های تکنولوژی و صنعتی وقتی در معرض دید قرار می گیرد چشم و ذهن هر ببینده ای را به وجد می آورد .

بهرامی بیان کرد: امید است با اتکاء به خدا بتوانیم از تمامی ظرفیت های این جامعه استفاده و اشتغال پایدار بیشتری در جامعه عشایری داشته باشیم .

مدیر عامل صندوق های کار آفرینی امید استان فارس گفت: استان فارس از نظر استفاده از تسهیلات دومین استان و اولین بانک از بین بانک های عامل می باشد.

لطیفی اظهار کرد: از نظر اعتبار به عشایر باید نگاه ویژه ای شودو سعی کنیم اعتبارات جداگانه ای به عشایر اختصاص دهیم.

کارشناس مسئول صندوق اعتبارات خرد زنان عشایری اداره کل امور عشایر فارس گفت: هدف اصلی از تشکیل این صندوق ها حمایت از خانواده های کم درآمد، ضعیف، زنان  بی سرپرست و بدسرپرست می باشد.  بهتر است دوره های آموزشی که در عملکرد و پیشبرد اهداف اصلی صندوق تاثیر بسزایی دارد از طرف صندوق کارآفرینی امید برگزار گردد.

خانم شهریور خاطر نشان کرد: با راه اندازی این صندوق ها زمینه ای فراهم شد تا نیمی از جامعه فعال عشایری که همان زنان عشایری هستند بتواننداز این تسهیلات بهره مند شوند و در این صندوق ها به فعالیت اقتصادی بپردازند.

وی تصریح کرد صنایع دستی، کشت و توسعه گیاهان دارویی، پخت نام محلی، فرآوری و بسته بندی محصولات عشایری، صنایع لبنی، دامداری و تولید وسایل تزئینی از جمله فعالیت هایی است که در این صندوق ها در حال انجام است.

  • دشمن واقعی فقر اقتصادی است
طراحی و اجرا توسط مهندسین آژمان
Top