شنبه 8 اردیبهشت 1403
اداره کل امور عشایر استان فارس

220 کانون اسکان عشایری در استان آماده اسکان عشایر هستند

مدیر کل امور عشایرفارس گفت: 220 کانون اسکان عشایری در سطح استان فارس کار مطالعاتی آن انجام و یا در حال انجام است و تاکنون در 120 کانون اسکان، عشایر ساکن شده‌اند. مهندس بهرامی که در بازدید از سایت اسکان پیشنهادی منطقه عشایری برشلو کاروانسرای سنگی شهرستان فسا سخن می گفت، ُافزود: امیدواریم با طی مراحل قانونی و مطالعه زیر ساخت‌های این محل پیشنهادی و اخذ استعلامات مربوطه از مراجع زیربط بتوانیم 150 خانوار عشایری را در این سایت، اسکان دهیم. وی گفت در گذشته و قبل از انقلاب اسکان عشایر بصورت اجباری بوده است ولی پس از پیروزی انقلاب اسکان عشایر کاملا اختیاری و مناطق اسکان نیز بر اساس پیشنهاد خود عشایر و پس از مطالعه و بررسی فنی انجام می شود. این مقام مسئول ارائه خدمات مناسب رفاهی، بهداشتی، آموزشی و غیره در سایت های اسکان را از مزایای آن برشمرد و ابراز امیدواری کرد تا پایان برنامه ششم توسعه بتوانیم 13 هزار خانوار عشایری را به درخواست خود در استان اسکان دهیم.

نماینده مردم شهرستان فسا در مجلس شورای اسلامی نیز با تبریک هفته وحدت و میلاد حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق (ع)گفت: مجلس شورای اسلامی همواره در مصوبات خود از عشایر حمایت جدی داشته است و ما شاهد آن بودیم که در مجلس اخیر مصوبات مهمی همچون برخورداری عشایر از سهم ارزش افزوده تصویب شده است. دکتر جمالی گفت امروز بزرگترین فراکسیون مجلس را فراکسیون عشایری به خود اختصاص داده و توانسته در افزایش وضعیت معیشت این جامعه پویا و مولد موثر عمل کند. وی گفت عشایر در بحث پدافند غیر عامل و امنیت نیز سهم بسزایی دارند و حضور آنها در عرصه ها و صحنه های مختلف جامعه به انسجام ملی کمک خواهد کرد.

مهندس آرگیو فرماندار ویژه شهرستان فسا نیز در این بازدید با اشاره به توانمندی و ظرفیت قابل توجه عشایر در فرآیند تولید و توسعه شهرستان اظهار داشت: امکانات و زیر ساخت‌های اولیه باید برای جمعیت روستایی، عشایری و شهری یکسان باشد و البته تلاش دولت تدبیر و امید طی سالیان اخیر توجه ویژه به مشکلات مناطق محروم و کمتر توسعه یافته بوده است. مهندس آرگیو افزود: عملکرد دولت در زمینه خدمات عمرانی، بهداشتی، آموزشی و تلاش برای محرومیت زدایی قابل تقدیر است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان فارس نیز در این مراسم ضمن بیان ظرفیت عشایر در حفظ و حراست از عرصه های منابع طبیعی آمادگی این اداره کل را در جهت همکاری و رفع مشکلات این جامعه مولد بیان کرد. منتصری با اشاره به تشکیل کارگروه ویژه جهت رفع اختلافات مراتع میان دامداران روستایی و عشایری گفت: این کارگروه توانسته در رفع اختلافات به خوبی وارد عمل شده و موارد مطرح شده را به سرانجام برساند.

دیدار با عشایر منطقه چاه دولت بخش شیبکوه و بررسی مشکلات مراتع دام این منطقه و همچنین بازدید از کشت گلخانه ای در شهرک شهید رجایی منطقه میان جنگل از دیگر برنامه های مسئولان در این روز بود. 

  • 220 کانون اسکان عشایری در استان آماده اسکان عشایر هستند
طراحی و اجرا توسط مهندسین آژمان
Top