شنبه 6 مرداد 1403
اداره کل امور عشایر استان فارس

یادواره شهدای عشایر استان فارس در آذرماه برگزار خواهد شد

به مناسبت گرامی داشت هفته بسیج و به منظور تجلیل از این ایثارگران مدیر کل امور عشایر فارس به همراه معاونین و جمعی از همکاران با فرمانده سپاه عشایر فارس دیدار کردند.

در این دیدار مدیر کل امور عشایر فارس با تبریک این هفته گفت: به قول امام راحل بسیج شجره طیبه انقلاب است که عمل آن  و فتوسنتز آن به انقلاب اسلامی حیات می بخشد. بهرامی افزود بسیج از بطن جامعه برخاسته بنابراین همیشه همراه انقلاب بوده و توانسته در گذرگاه های سخت، کشور را نجات دهد. وی حضور بسیج در میان عشایر را یکی از برکات انقلاب اسلامی برشمرد و اظهار داشت تفکر بسیجی توانسته روحیه ایثار، شهادت و غیرتمندی را که از ویژگی های بارز عشایر بوده افزایش دهد. این مقام مسئول بیان داشت هر فرد عشایر خود را یک سرباز وطن می داند و در حفظ و حراست از دین و میهن همیشه آماده و استوار با عزمی راسخ ایستاده است. مدیر کل امور عشایر فارس خاطر نشان کرد امیدواریم در دورانی که توفیق خدمتگزاری به جامعه عشایر را داریم بتوانیم با هم افزایی در خدمت به این جامعه مولد و پویا بکوشیم.

فرمانده سپاه عشایر فارس نیز ضمن تشریح برنامه‌های هفته بسیج، از اجرای ۲۰۰ برنامه میان عشایر این استان خبر داد و گفت: اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق محروم عشایری، اجرای برنامه‌های تحکیم خانواده، برپایی نشست‌های معرفتی، یادواره‌های شهدا و غیره از جمله برنامه‌های این هفته هستند.

افسری با بیان این كه جامعه عشایر كشور ۱۰ هزار شهید را به انقلاب تقدیم كرده است كه یك پنجم این تعداد یعنی ۲ هزار شهید از استان فارس است. وی گفت: قرار بود در تاریخ ۳۰ آبان‌ماه یادواره سرداران، امیران و 2 هزار شهید والامقام عشایر استان فارس در طلیعه هفته بسیج برگزار شود اما به دلیل مشكلاتی كه به وجود آمد، این یادواره در تاریخ مذكور برگزار نشد و امیدواریم در 28 آذرماه سال جاری برگزار شود.
فرمانده سپاه عشایر فارس افزود: به بركت برگزاری این یادواره خدمات مختلفی از قبیل مرمت مسكن محرومان، توزیع بسته‌های نوشت‌افزار میان دانش‌آموزان مناطق محروم، تهیه جهیزیه برای زوج‌های نیازمند، كمك به فضای كسب و كار عشایر، اعزام تیم‌های بهداشتی و ارائه خدمات رایگان پزشكی به عشایر، تهیه برنامه‌های ترویجی برای دامداری و كشاورزی عشایر فارس، را به جامعه عشایر استان ارائه می‌دهیم.

گفتنی است جامعه عشایری فارس 3 ونیم درصد از جمعیت استان را به خود اختصاص داده است و با تقدیم 2 هزار شهید والامقام، 613 نفر جانباز سرافراز و 147 نفر آزاده خدمات ارزنده ای به میهن اسلامی ارائه نموده است.

  • یادواره شهدای عشایر استان فارس در آذرماه برگزار خواهد شد
طراحی و اجرا توسط مهندسین آژمان
Top