جمعه 10 فروردین 1403
اداره کل امور عشایر استان فارس

رئیس سازمان امور عشایر ایران وارد فارس شد

رئیس سازمان امور عشایر ایران وارد شهرستان ممسنی از شهرستان های مهم عشایری استان فارس شد. وی در ابتدا ضمن دیدار با امام جمعه، فرماندار شهرستان ممسنی و نماینده مردم شهرستان های ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی از مناطق عشایری این شهرستان بازدید نمود.  

مهندس قندالی به همراه سایر مدیران شهرستانی و استانی با حضور در منطقه عشایری بشار جان شهرستان ممسنی از نزدیک با عشایر این منطقه دیدار و در جمع آنان سخنرانی کرد. رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: امروزه 95 درصد مناطق عشایری کشور دارای راه دسترسی هستند که بالغ بر 66 هزار کیلومتر می شود. قندالی آسفالت تمامی این ایلراه ها را تقریبا غیر ممکن خواند ولی مرمت و ساخت ابنیه و آبنما را در این ایلراه ها در اولویت فعالیت های عمرانی دانست. وی افزود در حوزه بهداشت عشایر نیز 800 کانکس خانه بهداشت سیار عشایری برای نخستین بار در کشور در سال جاری در حال اجرا است. این مقام مسئول برخورداری عشایر از صندوق توسعه ملی برای نخستین بار در کشور یکی از عملکرد سازمان امور عشایر ایران برشمرد که به درخواست ما و اجازه مقام معظم رهبری مبلغ 18 میلیون یورو به امر تامین آب پایدار مناطق عشایری اختصاص یافت.

امام جمعه نورآباد در این دیدار ضمن خیر مقدم، به آداب و رسوم و فرهنگ غنی و زندگی ساده عشایر اشاره کرد و عشایر را نور چشم همگان خواند. آیت الله شاکری فر گفت: عشایر قشر تولید کننده است و با استفاده از مواد اطرافش و بهره گیری از طبیعت پیرامون خود، مواد مورد نیاز خود و دیگران را تامین می کند.

نماینده مردم شهرستان‌های ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی به ظرفیت های قانونی که در سنوات اخیر در جهت برخورداری جامعه عشایر ایجاد شده اشاره کرد و ابراز امیدواری نمود با تعامل بیشتر بتوانیم در جهت تسهیل زندگی و ارتقا معیشت این جامعه مولد گام برداریم. دکتر گودرزی فراکسیون عشایری مجلس را بزرگترین فراکسیون مجلس کنونی برشمرد و برآمادگی این فراکسیون و سایر نمایندگان در تصویب طرح های حوزه عشایر تاکید کرد.

فرماندار شهرستان ممسنی نیز با بیان ویژگی های عشایر شهرستان گفت: در این شهرستان نزدیک به 27 هزار نفر عشایر در قالب 5 هزار خانوار زندگی می کنند که سهم بزرگی در معادلات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی دارند. ایوبی افزود در سال های اخیر با بهره گیری از اعتبارات ارزش افزوده توانستیم طرح های عمرانی و زیر بنایی خوبی در مناطق عشایری اجرا کنیم.

رئیس سازمان امور عشایر ایران نیز در این دیدارها که احمدی میرقائد مدیر کل دفتر ساماندهی و هماهنگی سازمان امور عشایر کشور و مهندس بهرامی مدیر کل امور عشایر فارس وی را همراهی می کردند، با بیان فعالیت های انجام شده در حوزه عشایر به برنامه های آتی این سازمان در ارتقا وضعیت معیشت و شاخص های توسعه زندگی جامعه عشایری اشاره کرد.

  • رئیس سازمان امور عشایر ایران وارد فارس شد
طراحی و اجرا توسط مهندسین آژمان
Top