جمعه 7 اردیبهشت 1403
اداره کل امور عشایر استان فارس

دومین یادواره 2000 شهید عشایری در فارس

دومین یادواره سرداران، امیران و 2000 شهید والامقام جامعه عشایری فارس در 28 آذرماه با حضور سردار سیف فرمانده بسیج عشایر کشور برگزار شد.

سردار سیف در یادواره شهدای عشایر فارس به رشادت ها و روحیه ظلم ستیزی عشایر در طول تاریخ اشاره کرد و گفت عشایر نقش بسزایی در تثبیت نظام اسلامی داشته اند، عشایر فارس با تقدیم بیش از 2000 شهید روحیه ولایتمداری خود را اثبات کرده اند.

وی افزود این انقلاب به آسانی به دست نیامده که به آسانی از دست برود. اگر حضور و ایثارگری جانبازان، شهداء نبود دشمن برای هر وجب از خاک کشور برنامه داشت و به راحتی کشور را در تصرف خود در آورده بود.

فرمانده سپاه عشایرفارس گفت: جامعه عشایر كشور ۱۰ هزار شهید را به انقلاب تقدیم كرده است كه یك پنجم این تعداد یعنی ۲ هزار شهید از استان فارس بوده است.

سرهنگ افسری اظهار کرد، هدف از برگزاری یادواره شهداء ترویج و تبیین آرمان ها با روحیه جهادی در جامعه می باشد .

مدیر کل امور عشایر فارس گفت: عشایر مرزداران واقعی حریم ولایت و کشور می باشند. که همواره در کنار مرجعیت و ولایت بوده و تقدیم بیش از دو هزار شهید سرافراز در دوران دفاع مقدس خود گواه این ادعاست.

بهرامی با اشاره به ویژگی های عشایر به حضور آنان در مقاطع مختلف تاریخی و ایستادگی در برابر استکبار پرداخت. ترویج و روحیه ایثار و شهادت را یکی از وظایف راهبردی نظام بر شمرد که باید به آن توجه ویژه ای کرد.

گفتنی است جامعه عشایری فارس 3 ونیم درصد از جمعیت استان را به خود اختصاص داده است و با تقدیم 2 هزار شهید والامقام، 613 نفر جانباز سرافراز و 147 نفر آزاده خدمات ارزنده ای به میهن اسلامی ارائه نموده است.

 

  • دومین یادواره 2000 شهید عشایری در فارس
طراحی و اجرا توسط مهندسین آژمان
Top