شنبه 6 مرداد 1403
اداره کل امور عشایر استان فارس

شیراز میزبان یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری پارس

یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری پارس روز سه شنبه 26 آذر ماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی فارس در شیراز برگزار شد.

این نمایشگاه متشکل از صندوق های اعتبارات خرد زنان، بوم گردی های عشایری و برترین فعالان این حوزه در شیراز با حضور مسئولان کشوری و استانی افتتاح شد.

هدف از برپایی این نمایشگاه معرفی و ارائه خدمات و صنایع دستی از سوی شرکت کنندگان در کل کشور بود.

عشایر استان پهناور فارس بخشی از توانمندی های خود را که شامل صنایع دستی، محصولات لبنی، گیاهان دارویی و غذاهای سنتی، نمایش آداب و رسوم محلی است در معرض دید حاضرین قرار می دهند. در این جشنواره صندوق خرد زنان عشایری شهرستان های استان فارس حضور دارند و دستاوردهای بانوان عشایری را در زمینه های مختلف به ویژه صنایع دستی و گردشگری عرضه می دارند.

مدیر کل امور عشایر فارس گفت: عشایر همچون سال های قبل با توان بالا در یازدهمین نمایشگاه گردشگری پارس خوش درخشیدند.

بهرامی اظهار داشت فارس قطب عشایر کشور می باشد و دارای توانمندی و ظرفیت بالایی است و این نمایشگاه می تواند بستر مناسبی جهت ارائه ظرفیت و توان عشایر باشد.

این مقام مسئول بیان داشت: در این نمایشگاه جامعه عشایر فارس در حوزه‌های مختلفی از قبیل بومگردی‌های عشایری، صندوق خرد زنان، حضور داشتند و گوشه‌ای از عملکرد خود را در خدمت رسانی به سومین جامعه بزرگ کشور در معرض دید عموم قرار دادند.

شایان ذکر است جامعه عشایری استان فارس شامل 3 ایل بزرگ قشقایی، خمسه و لر(ممسنی و بویر احمد) و 8 طایفه مستقل مشتمل بر 28 هزار خانوار و جمعیتی بیش از 148 هزار نفر به عنوان بزرگترین جامعه عشایر کشور محسوب می شوند که سالیانه بیش از 57 هزار متر مربع صنایع دستبافت تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می دارند و این میزان تولید معادل 44 درصد از صنایع دستی استان فارس می باشد.

 

  • شیراز میزبان یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری پارس
طراحی و اجرا توسط مهندسین آژمان
Top