سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
اداره کل امور عشایر استان فارس

نادیده گرفتن توان زنان توسعه همه جانبه را دچار نقصان می کند.

استاندار فارس در نشست تخصصی بانوان فعال در حوزه کارآفرینی و تولید اظهار کرد نادیده گرفتن توان زنان توسعه همه جانبه را دچار نقصان خواهد کرد.

رحیمی زنان را سرمایه بزرگ کشور دانست و تاکید کرد توانمندی های جامعه  زنان در همه حوزه ها باید مورد استفاده قرار گیرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه مدیریت ارشد استان همه تلاش خود را در جهت ارائه تسهیلات مختلف برای حمایت از زنان کارآفرین را به کار بسته است افزود: در راستای ارائه خدمات قانونی و رفع موانع موجود در چارچوب قانون و مقررات هر دستگاه ای که در این زمینه فرصت سوزی کند مورد بازخواست قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به وجود بیش از یک هزار و 450 طرح اشتغال روستایی و 51 طرح فراگیر اشتغال اشاره و عنوان کرد این طرح ها به بانک ها برای ارائه تسهیلات معرفی شده اند.

رحیمی بیان داشت باید کمیته های کاری برای عملیاتی شدن حل مشکلات بخش اقتصاد زنان راه اندازی شود

در این نشست که در استانداری برگزار شد 8 نفر از بانوان فعال صندوق اعتبارات خرد زنان در حوزه عشایری به همراه مشاور بانوان اداره کل حضور داشتند ، گزارشی از فعالیت زنان عشایری در حوزه های مختلف از جمله صنایع دستی، کشت و توسعه گیاهان دارویی، پخت نام محلی، فرآوری و بسته بندی محصولات عشایری، صنایع لبنی، دامداری و تولید وسایل تزئینی ارائه شد.

در پایان نیز بانوان عشایری مشکلات و پیشنهادات خود را بیان کردند.

گفتنی است در حال حاضر بیش از 2500 بانوی عشایری فارس در قالب 70  صندوق اعتبارات خرد زنان عشایری فارس در حال فعالیت می باشند .

 

طراحی و اجرا توسط مهندسین آژمان
Top