جمعه 7 اردیبهشت 1403
اداره کل امور عشایر استان فارس

اولویت دادن به پلاک کوبی و هویت گذاری دام عشایر مناطق نی ریز

مدیر کل امور عشایر فارس  و هیئت همراه به منظور بازدید از مناطق عشایری شهرستان نی ریز و بختگان به این شهرستان قشلاقی سفر کرد. علاوه بر اینکه آبرسانی به عشایر را از اولویت کاری مجموعه دانست از شرکت تعاونی ها خواست که در مورد پلاک کوبی و هویت گذاری و بیمه دام ها بیشتر تلاش کنند، تا عشایر از مزیت این طرح جامع برخوردار شوند و حقی از عشایر ضایع نگردد.

بهرامی افزود: همچنین در بحث افزایش درآمد اقتصادی خانوارهای عشایری نیز گفت ایجاد اشتغال پایدار و تنوع بخشی به اشتغال از دیگر برنامه‌های راهبردی سازمان امور عشایر ایران است،و با اشاره به اینکه زنان عشایر نیمی از افراد این جامعه مولد را تشکیل می دهند گفت و زنان عشایر می‌توانند با عضویت در این صندوق ها از مزایای آن بهره‌مند شوند و از تسهیلات با کارمزد کم استفاده تا به وضعیت معیشت اقتصادی آنان کمک شود.

مدیر کل امور عشایر و هیئت همراه به اتفاق بخشداران نی ریز و بختگان و مدیر جهاد کشاوری  در بازدیدی که از مناطق عشایری سیمیاره و بسترم داشتند از نزدیک درجریان اقدامات انجام شده جهت ارتقای وضعیت معیشت جامعه عشایری شهرستان قرار گرفتند.

در این بازدید چهره به چهره ضمن اینکه عشایر درخواست های و مشکلات خود از جمله راه دسترسی، اسکان، آب شرب انسان و دام بهداشت و آموزش و طرح های هادی را مطرح کردند، دستورات لازم در جهت پیگیری مطالبات عشایر این مناطق صادر و مقرر شد نسبت به انتقال خط لوله آب و مرمت جاده های عشایری، پیگیری کانکس های خانه بهداشت از طریق دانشگاه علوم پزشکی، اقدام شود. 

در اخر از بخشداران مرکزی و بختگان جهت پیگیری امورات عشایر تشکر به عمل آمد.

گفتنی است شهرستان ني ريز محل قشلاق بخشي از عشاير ايل خمسه شامل طايفه عرب و طايفه مستقل چهار راهي جمعا به تعداد 402 خانوار مي باشد.

طراحی و اجرا توسط مهندسین آژمان
Top