جمعه 7 اردیبهشت 1403
اداره کل امور عشایر استان فارس

انرژی نوجایگزین مطمئن سوخت فسیلی

رئیس اداره بهسازی وامور تولید اداره کل امورر عشایر فارس در راستای اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی مدیریت  سبز و همچنین استفاده بهینه از منابع و صرفه جویی در منابع انرژی و استفاده از انرژی های پاک، اداره کل امور عشایر فارس نیز بیش از پیش به کارکردهای مثبت استفاده این انرژی ها توجه کرده است.

شمشیری اظهار کرد مهم ترین پیامد ادامه استفاده از سوخت های فسیلی بیماری ها و مشکلات زیست محیطی است و بهره گیری از انرژی های پاک می تواند آینده بهتری را برای جامعه عشایری رقم بزند.

 وی افزود هدف از انژی های خورشیدی،  پاک و بدون آلودگی حذف انتشار گازهای گلخانه ‌ای از جمله دی ‌اکسید کربن، رایگان و در دسترس بودن این انرژی، کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی،هزینه کم تولید در طولانی مدت و هزینه کم نگهداری از تأسیسات تولید آن، امن و بی‌ خطر بودن فرآوری سوخت‌های فسیلی آسان‌تر بوده و از اینرو، ارزان‌تر از منابع انرژی دیگر است.

شمشیری بیان داشت در این خصوص با توجه به مزیت های انرژی های خورشیدی و استفاده بهینه از منابع موجود این اداره کل اقدام به راه اندازی و اتصال به شبکه نیروگاه خورشیدی فتوولتائیک و یکدستگاه آبگرمکن خورشیدی جهت ساختمان مرکزی اداره کل انجام داده که 70 درصد از برق ساختمان را تامین می کند.

جانشین معاون توسعه و عمران اداره کل امور عشایر فارس اظهارداشت در مناطق عشایری نیز اقداماتی صورت گرفته که مهم ترین آن می توان تامین 6 عدد پنل خورشیدی جهت برق دار کردن 6 خانه عشایری نام برد . از دیگر اقدامات  میتوان به آبگرمکن خورشیدی جهت بهره مندی عشایر از بهداشت به تعداد 175 عدد و پنل های خورشیدی 525 عدد، فانوس خورشیدی 2856 ، چراغ قوه عشایری 1675 عدد و جلیقه شب نما جهت کوچ عشایر به تعداد 6000 عدد اشاره کرد.

گفتنی است استان فارس با دارا بودن جمعیت عشایری 150 هزار نفری در قالب 30 هزار خانوار عشایری به عنوان قطب عشایر کشور محسوب می شود که نقش مهمی در عرصه های مختلف اجتماعی، تولیدی و اقتصادی و فرهنگی استان دارند.

  • انرژی نوجایگزین مطمئن سوخت فسیلی
طراحی و اجرا توسط مهندسین آژمان
Top