جمعه 7 اردیبهشت 1403
اداره کل امور عشایر استان فارس

جلسه شورای عشایری استان فارس برگزار شد.

سومین جلسه شورای عشایری فارس در سال جاری با حضور اعضای این شورا به ریاست دکتر رضایی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس تشکیل شد .

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در جلسه شورای عشایری استان گفت : عشایر سرمایه های اجتماعی هستند و در حوزه های مختلف فرهنگ ،گردشگری و تولیدات محصولات نقش بسزایی دارند و با ایجاد تعامل و همکاری میان دستگاه های اجرایی در ارائه خدمات بهتر به جامعه غیرتمند عشایر خواست در حل مشکل ایلراه عشایری توجه ویژه ای داشته باشند تا در امر کوچ عشایر با کمترین چالش مواجه شوند.

رضایی افزود واگذاری ایلراه های عشایری مطلقاً ممنوع بوده و ایلراه های عشایری در نقشه GIS استان فارس مشخص شود تا حقوقی از عشایر ضایع نشود.

این مقام مسئول با اشاره به استفاده از ظرفیت تمامی دستگاه های اجرایی در جهت خدمات رسانی بهتر به جامعه عشایری بر بهره مندی عشایر از تسهیلات خشکسالی و طرح زنجیره گوشت قرمز و اشتغالزایی در میان جوانان عشایری تاکید کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در ادامه گریزی هم به حوزه ورزشی در جامعه عشایری زد و همچنین با اشاره به نقش ورزش در افزایش سطح سلامت جامعه عشایری و تاکید بر فضای ورزشی در سایت های اسکان افزود شهرک های اسکان خود جوش که فاقد فضای ورزشی می باشند را بررسی و به اداره کل بنیاد مسکن اعلام شود تا برای آن مناطق عشایری نیز فضای ورزشی تعریف وخواستار فضای ورزشی و امکانات ورزشی در سایت های اسکان عشایری بالای 100 خانوارعشایری شد تا جوانان غیور عشایر از تمام امکانات ورزشی استفاده کنند.

مدیر کل امور عشایر فارس نیز در این جلسه ضمن تشکراز همراهی و همدلی مدیران دستگاه های اجرایی گفت: جلسات شورای عشایر یکی از ظرفیت های قانونی جهت پیگیری مسائل و مشکلات جامعه عشایری است که می تواند به ارائه خدمات بهتر و به ارتقای وضعیت معیشت به جامعه عشایری کمک کند.

بهرامی با ارائه گزارشی از مصوبات جلسه قبل و پیگیری های صورت گرفته با اشاره به وضعیت جذب اعتبارات ارزش افزوده سهم عشایر بر اساس بند ب ماده 6 قانون برنامه ششم توسعه که این اعتبارات شامل اجرای تعداد 262 پروژه عمرانی به مبلغ 280 میلیارد ریال در مناطق عشایری در حوزه های آّبرسانی، تامین آّب پایدار و استحصال آب های سطحی، راه سازی مرمت و نگهداری راه های عشایری، انرژی های نو، احداث سکوی استقرار خانه بهداشت سیار، احداث انبار علوفه و غیره در سطح شهرستان می باشد. از فرمانداران خواست تا در این زمینه همکاری داشته باشند تا حقوقی از عشایر ضایع نشود.

و در پایان نیز به 2 نفر از فرمانداران که در جذب اعتبارات ارزش افزوده سهم عشایر، بیشترین میزان جذب اعتبارات را داشته اند که منجر به اجرای پروژه زیربنایی در مناطق عشایری گردیده بود با اهداء لوح تقدیر قدردانی بعمل آمد.

  

  • جلسه شورای عشایری استان فارس برگزار شد.
طراحی و اجرا توسط مهندسین آژمان
Top