چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
اداره کل امور عشایر استان فارس

حفر دو حلقه چاه با اعتبار بالغ بر5 میلیارد ریال در مناطق عشایری شهرستان خرم بید

مدیر کل امور عشایر فارس همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی از آیین کلنگ زنی دو حلقه چاه آب شرب با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد ریال در مناطق عشایری شهرستان خرم بید خبر داد.  

در این مراسم آقای رحیم زارع  نماینده مردم شهرستانهای آباده بوانات و خرم بید در آیین کلنگ زنی آمادگی خود و مجموعه مجلس شورای اسلامی در همکاری و تعامل سازنده سیاست های راهبردی دولت اعلام نمود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری جامعه عشایری را جامعه ای پویا، غیور و با صداقت خواند که در پیروزی انقلاب و تداوم آن نقش بی بدیلی داشته اند.

 افشون با بیان نقش عشایر در حفظ و حراست از مرزهای کشور تکیه به مردم را یکی از رموز موفقیت انقلاب برشمرد و عشایر را ذخایر انقلاب خواند.

مدیر کل امور عشایر فارس درنشستی که درحاشیه این مراسم وبا حضور نماینده مردم آباده، بوانات و خرم بید در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، امام جمعه، بخشداران و مسئولان شهرستانی تشکیل شد با اشاره به ویژگی ها و توانمندی عشایر فارس گفت: انقلاب خدمات خوبی به جامعه عشایر داشته است.

وی گفت : برخورداری عشایر از اعتبارات صندوق توسعه ملی بر اساس بند ه تبصره 4 قانون بودجه سال 98 با هدف توسعه شبکه های تامین و توزیع آب پایدار در مناطق عشایری که سهم عشایر استان فارس به مبلغ 230 میلیارد ریال مصوب گردیده است که در حال حاضر 22 پروژه مهم تامین آب پایدار در مناطق عشایری در شهرستانها در حال انجام می باشد. که آب پایدار 2500 خانوار عشایری تامین می گردد.

بهرامی ضمن تشکر ازفرماندارشهرستان خرم بید و پیگیری رئیس اداره امور عشایرشهرستان افزود:که این دو پروژه حفر چاه آب شرب جهت سایت اسکان مناطق عشایری با اعتباری بالغ بر 5میلیارد ریال از سهم 30 درصد معادن شهرستان خرم بید تخصیص داده شده، که مربوط به سایت اسکان عشایر لبو محمدی از طایفه عرب منطقه عشایری احمد بیگی و چاه دوم منطقه آق چشمه از دهستان قشلاق تیره عبدالیوسفی از طایفه عرب شهرستان خرم بیدمی باشد، که با بهره برداری این دو طرح آب پایدار 3000 نفر تامین می گردد .

گفتنی است شهرستان‌ خرم بید محل ییلاق بخشي از عشاير ايل خمسه و  طوايف عرب و باصري به تعداد 797  خانوار مي باشد .

 

 

  • حفر دو حلقه چاه با اعتبار بالغ بر5 میلیارد ریال  در مناطق عشایری شهرستان خرم بید
طراحی و اجرا توسط مهندسین آژمان
Top