جمعه 10 فروردین 1403
اداره کل امور عشایر استان فارس

بهره برداری 30 خانوار عشایری شهرستان قیر و کارزین از نعمت برق

 مدیر کل امور عشایر فارس در این آیین افتتاح پروژه برق رسانی به سایت اسکان خود جوش منطقه عشایری شهرستان قیرو کارزین بیان داشت این طرح ازمحل اعتبارات ارزش افزده و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال جهت بهره برداری 30 خانوار عشایری افتتاح گردید.

روح الله بهرامی در آیین افتتاح که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، فرماندار شهرستان قیر و کارزین، امام جمعه، بخشداران و مسئولان شهرستانی تشکیل شد با اشاره به اینکه عشایر میهن ما لایق بهترین و شیواترین عبارات برای توصیف هستند زیرا این افراد در تاریخ پیش از انقلاب، در شکل گیری انقلاب اسلامی و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در مشکلات و سراشیبی ها و گذرگاه های بسیار خطرناکی که برای انقلاب اسلامی به وجود آمده بود بدون هیچ منتی با اقتدار، اخلاص و شجاعت کامل در صحنه حضور یافتند و از کیان نظام مقدس اسلامی همواره صیانت به عمل آوردند و مردانه در برابر هر زور و استبدادی ایستادند.

وی اظهار داشت که یکی از طرح ها عملیات اجرایی اسکان برای عشایری که علاقمند به سکونت به صورت خود جوش هستند، عملیات تعیین مکان شکل می گیرد و شبیه ایجاد یک روستای جدید است و عشایری که از کوچ روی کناره بگیرند در این مناطق سکنی داده می شوند.

مدیر کل امور عشایر فارس گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خدمات بسیار ارزنده در کشور صورت گرفته است که امروز آیین افتتاح پروژه برق رسانی به سایت اسکان خود جوش عشایر منطقه افزر شهرستان قیر و کارزین انجام شد.

بهرامی خاطر نشان کرد هدف از این کارخدمات بهتر و میزان رضایت عشایرغیور برای استفاده ازاین نعمت خدادادی است، که همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی با تلاش و پیگیری رئیس شهرستان برای خدمات رسانی بهتر و سریع تر به این قشر مولد این طرح به بهره برداری رسید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: عشایر درعرصه های مهمی همچون انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، نقش تاثیرگذاری ازخود به نمایش گذاشته و شخصیت های پرافتخاری را تربیت و تقدیم کشور کرده اند.

 دکتر احمدی زاده در آیین افتتاح پروژه برق رسانی به سایت اسکان اظهار داشت:  زمانی که حرف از عشایر به میان آورده می شود اگر صحبت از غیرت، شجاعت، دلاوری، وطن دوستی، صبر، استقامت و ایثار آنها نکنیم در حق عشایر جفا کرده ایم، زیرا عشایر به حق ذخایر کشور هستند که امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری نیز بارها بر این مهم تاکید داشته اند.

فرماندار قیر وکارزین نیز در این آیین با تشکر از همکاری خوب مسئولان  استانی و شهرستان در پیگیری مشکلات جامعه عشایری ابراز امیدواری نمود با تلاش و همفکری بیش از گذشته بتوانیم درخدمت رسانی به جامعه مولد عشایر قدم برداریم.

کریمی گفت: از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده نیز توانستیم چند سایت اسکان عشایری را برق دار نمائیم و خوشبتانه امروز همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی شاهد افتتاح یکی از این پروژه ها هستیم.

گفتنی است شهرستان‌ قیر و کارزین محل قشلاق بخشي از عشاير ایل قشقايي و خمسه از طوايف عمله، کشکولی کوچک و کرد شولی جمعا به تعداد 1688  خانوار کوچنده مي باشد.

  • بهره برداری 30  خانوار عشایری شهرستان قیر و کارزین از نعمت برق
طراحی و اجرا توسط مهندسین آژمان
Top