سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
اداره کل امور عشایر استان فارس

برگزاری جشن روستایی و عشایری شهرستان مرودشت

برگزاری جشن عشایری ایام الله دهه فجرو گرامیداشت یاد و خاطره سردار رشید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در شهرستان مرودشت به مناسبت چهل و یکمین سالگرد انقلاب اسلامی  و به همت کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر و اداره امور عشایر شهرستان مرودشت برگزار شد.

امام جمعه شهرستان مرودشت ضمن اشاره به تاثیرات و دستاوردهای انقلاب در رشدو پیشرفت کشور یادآورشد: اکنون که در مقطع خاصی از تاریخ تحولات جهان و همچنین، در موقعیت حساس و سرنوشت سازی از دوران انقلاب اسلامی قرار گرفته ایم، مسئولیت ما ایجاب می کند تا واقعیت ها، ریشه ها و آثار گوناگون انقلاب را در ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بشناسیم تا بتوانیم با برنامه ریزی حساب شده ارکان انقلاب را تثبیت کنیم.

ابراهیم کلانتری افزود: برگزاری چنین جشنواره هایی بسیار با ارزش و سودمند است و حداقل سود برگزاری اینگونه جشنواره ها در این است که اتحاد میان عشایر، اقوام و... تقویت و منجر به افزایش وفاق میان این قومیت ها می شود تا از حال یکدیگر با خبر شوند و اتحاد آنها بسیار گسترده شود

وی گفت: عشایر منبع پتانسیل و ظرفیت هستند و ما می توانیم مردانگی، جوانمردی، دلاوری، صبر و استقامت را در زندگی آنها ببینیم و امروزه شرایطی فراهم شده تا عشایر بتوانند در جشنواره هابخشی از ظرفیت و پتانسیل مهم خود را عرضه کنند.

رئیس اداره مرودشت ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و گرامی داشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش به بیان و ویژگی های شخصیتی بارز این شهید پرداخت .

حبیب الهی خاطر نشان کرد جامعه عشایر فارس با برپایی چادرهای عشایری ضمن ارائه خدمات انجام شده در حوزه های مختلف کاری و دستاوردهای اداره کل امور عشایر، صندوق اعتبارات خرد زنان عشایری که از تسهیلات اداره کل امور عشایر بهره مند شده بودنددر غرفه های عشایری گوشه ای از عملکرد خود را در در معرض دید عموم قرار دادند .

در پایان این مراسم با اهدای جوایز به فعالین عشایر منطقه از طریق دبیرخانه جشنواره تقدیم شد .

شایان ذکر است این مراسم با حضور امام جمعه و مسئولین شهرستان مرودشت برگزار شد.

  • برگزاری جشن روستایی و عشایری شهرستان مرودشت
طراحی و اجرا توسط مهندسین آژمان
Top