شنبه 6 مرداد 1403
اداره کل امور عشایر استان فارس

نمایشگاه دستاوردهای بانوان عشایری شهرستان سروستان فارس

این نمایشگاه که همزمان با فرا رسیدن چهل و یکمین بهار انقلاب اسلامی در نهمین روز از دهه مبارک فجر و برپایی جشن های مردمی با بهره گیری از توان  بانوان صندوق های اعتبارات خرد زنان عشایری در مراسمی با حضور دستغیب مدیر کل امور بانوان استانداری و دکتر رضایی معاون هماهنگی امور عمرانی و فرماندار شهرستان خرامه  و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

بانوان عشایری شهرستان سروستان فارس بخشی از توانمندی های خود را که شامل صنایع دستی، محصولات لبنی، گیاهان دارویی و غذاهای سنتی، پخت نان محلی، نمایش آداب و رسوم محلی است در معرض دید حاضرین قرار می دهند.

در این نمایشگاه صندوق اعتبارات خرد زنان عشایری حضور دارند و دستاوردهای بانوان عشایری را در زمینه های مختلف به ویژه صنایع دستی و گردشگری عرضه می دارند.

مدیر کل امور بانوان استانداری گفت: عشایر منبع پتانسیل و ظرفیت هستند و ما می توانیم صبر و استقامت را در زندگی آنها ببینیم و امروزه شرایطی فراهم شده تا عشایر بتوانند در جشنواره ها بخشی از ظرفیت و پتانسیل مهم خود را عرضه کنند.

 دستغیب افزود:عشایر می توانند آداب، سنن، رسوم و بخشی از تاریخ خود را به نمایش بگذارند تا جوانان و مردم ما که اطلاعی از این تاریخ ندارند، از این دانسته ها بهره مند شود.

وی زنان جامعه عشایری را به عنوان مهم ترین رکن در توسعه صنایع تبدیلی طبیعی دانست و افزود شایسته و سزاوار بهترین احترامها هستند.

مدیر کل امور بانوان استانداری همچنین بر لزوم ایجاد فضای ثابت و مناسب جهت تولید و عرضه کسب و کارهای کوچک برای زنان تاکید نمود.

دستغیب اظهار داشت بی شک ایجاد روحیه مشارکت اتحاد و یکپارچگی میان بانوان از مهمترین اهداف صندوق های اعتبارات خرد زنان است و در صورت تحقق، اقتصاد جامعه نیز رو به پویایی و پیشرفت گام خواهد برداشت.  

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با اشاره به اینکه عشایر سخت کوش نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی ایران و جنگ تحمیلی داشتند گفت: نقش عشایر در پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی تاثیرگذار است و این قشر متعهد با تلاش خستگی ناپذیر خود نقش مهمی در اقتصاد و افزایش تولیدات دامی و امنیت غذایی مردم جامعه دارند.

دکتر رضایی افزود: عشایر با تلاش خستگی ناپذیر خود سالانه تولیدات مختلفی را در حوزه های گوناگون وارد جامعه می کنند و باعث خود کفایی و بی نیازی به بازارهای خارج می شوند.

وی بیان داشت تشکیل برگزاری این چنین نمایشگاه ها باعث ایجاد اشتغال و بهبود درآمد خانواده‌ها و همچنین تنوع بخشی به اشتغال زنان می شودو نقش زنان را در جامعه پررنگ تر می کند.

شایان ذکر است این نمایشگاه تا اخر بهمن ماه در شهرستان سروستان فارس دایر می باشد.

 گفتنی است در شهرستان سروستان تعداد 9 صندوق اعتبارات خرد زنان عشایری با هدف توسعه مشارکت و اشتغال پایدار و حضور اجتماعی زنان تشکیل شده که سرمایه اولیه این صندوق ها از منبع صندوق توسعه ملی و صندوق کارآفرینی امید تامین شده است .

  • نمایشگاه دستاوردهای بانوان عشایری شهرستان سروستان فارس
طراحی و اجرا توسط مهندسین آژمان
Top