شنبه 6 مرداد 1403
اداره کل امور عشایر استان فارس

ارائه خدمات سلامت به عشایر فارس

مدیر کل امور عشایر فارس  از پیشتازی فارس در ارائه خدمات سلامت به عشایر کشور خبر داد .

همزمان با ایام دهه پر فروغ فجر 3 کانکس عشایری در شهرستان های فراشبند، زرین دشت و مهر  با حضور ظفر افشون معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ، دکتر همتی معاون بهداشت و رئیس مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان فارس  و مسئولین شهرستان های مذکور افتتاح شد .

روح الله بهرامی گفت: 38 خانه بهداشت سیار عشایری در استان فارس با پیگیری و هماهنگی معاونت بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حال خدمات رسانی به جامعه عشایر استان فارس هستند.

وی اظهار داشت تا قبل از راه اندازی خانه های بهداشت سیار، عشایر دسترسی محدود به مراکز درمانی بهداشتی داشتند و فقط خدمات واکسیناسیون به عشایر ارائه می شد و سایر خدمات بهداشتی اولیه به علت شرایط ویژه شغلی عشایر مغفول می ماند و ما شاهد مشکلات و گرفتاریهای زیاد بهداشتی درمانی در این قشر محروم و زحمتکش بودیم که با هماهنگی معاونت بهداشت وزارت بهداشت، ارائه خدمات به آنها در قالب کانکس های سیار در دستور کار قرار گرفت.

بهرامی گفت: برای عشایر استان فارس، 70 خانه بهداشت سیار عشایری به صورت کانکس برای نقاط پرتراکم عشایری نیاز سنجی که در سال جاری تعداد  38 کانکس بهداشتی در مناطق عشایری این استان را ه اندازی شد.

مدیر کل امور عشایرفارس تصریح کرد با بهره گیری از الگوهای موفق خدمات رسانی به عشایر به ویژه آموزش و پرورش عشایری، بهورزان خانه های بهداشت از میان خود عشایر انتخاب شده و آموزش دیدند و به همراه خانه های بهداشت سیار عشایری مجهز در مناطق عشایری مستقر شدند.

گفتنی است استان فارس با جمعیتی بالغ بر حدود ۱۴8 هزار نفرکه کل جمعیت عشایری استان فارس شناسایی شده و پرونده الکترونیک سلامت برای آنها تشکیل و خدمات بهداشتی مورد نیاز کودکان کمتر از ۵ سال و مادران باردار برای عشایر ارائه شده و به سمت آموزش و مراقبت از سایر گروه های سنی مانند جوانان، نوجوانان، میانسالان و کهنسالان حرکت می کنیم.

  • ارائه خدمات سلامت به عشایر فارس
طراحی و اجرا توسط مهندسین آژمان
Top