پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403
اداره کل امور عشایر استان فارس

پرهیز از کوچ زود هنگام و خارج از تقویم عشایر

مدیر کل امور عشایر فارس گفت: خانوارهای عشایری برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا همه تمهیدات لازم را در نظر بگیرند و از کوچ بهاره خارج از تقویم به شهرستانهای ییلاقی خود داری کنند.

روح اله بهرامی اظهار داشت تاکنون هیچ موردی از وجود ویروس کرونا در خانواره های عشایری استان گزارش نشده است وبا توجه به شرایط مساعد هوا و وجود علوفه در مراتع قشلاقی در آن مناطق بمانند.

وی افزود با توجه به سرد بودن و شیوع بیماری درشهرستانهای ییلاقی و تقویم کوچ بهاره به صورت یک ماه تاخیر افتاده از عشایر خواست تا در این مورد مهم همکاری لازم را با اداره کل امور عشایر فارس و دانشگاه علوم پزشکی داشته باشند و تا بهتر شدن شرایط پیش رو از کوچ پرهیز کنند .

مدیر کل امور عشایر فارس بیان کرد با توجه به اینکه هشدارها و  آموزش های لازم در خصوص پیشگیری از بیماری کرونا توسط شبکه بهداشت  و ادارات امور عشایرشهرستانها  به خانوارهای عشایری ارائه شده افزود: با بروز کوچکترین مشکل و موارد مشکوک به نزدیکترین مراکز بهداشتی مستقر در حوزه خود مراجعه کنند.

بهرامی گفت: میادین دام و کارخانه خوراک دام و شرکت تعاونی های عشایری با کمک مرکز بهداشت و درمان و ادارات امور عشایر شهرستان به صورت روزانه ضد عفونی و گندزدایی می شود.

  • پرهیز از کوچ زود هنگام و خارج از تقویم عشایر
طراحی و اجرا توسط مهندسین آژمان
Top