شنبه 6 مرداد 1403
اداره کل امور عشایر استان فارس

تاخیر در کوچ مانعی برای تامین مایحتاج عشایر فارس نیست

مدیر کل امور عشایر فارس گفت: با توجه به شرایط پیش آمده و شیوع ویروس کرونا و به تعویق انداختن زمان کوچ بهاره مشکلی برای تامین مایحتاج عشایر طی این مدت به وجود نمی آورد.

روح الله بهرامی اذعان داشت با توجه به تعویق انداختن زمان کوچ بهاره و افزایش تقاضای آرد با همکاری اتحادیه تعاونی های عشایری  تخصیص سهمیه آرد فروردین و اردیبهشت ماه در مناطق قشلاقی توزیع می شود که تا حدودی توانسته ایم نیاز این قشر را بر طرف نماییم.

وی اشاره کرد با توجه به تمایل عشایر به پخت نان و افزایش تقاضا برای  دریافت آرد، مقدار 600 هزار کیلو گرم آرد در ماه توسط اتحادیه تعاونیهای عشایری استان به فروشگاههای عشایری بارگیری می شود.

مدیر کل امور عشایر فارس افزود جهت کاهش تردد خانوارهای عشایری برای تامین نان، اجرای طرح فاصله گیری اجتماعی ، جلوگیری و پیشگیری ازابتلا ویروس کرونا در بین عشایر بر آن شدیم با همکاری شرکت تعاونی های عشایری آرد مورد نیاز هر خانوار را به وسیله وانت نیسان بین خانوارهای عشایری توزیع شود.

بهرامی اظهار داشت سهمیه آرد عشایری در این استان ثابت است و بر اساس دفترچه های عشایری به هر خانوار یک کیسه آرد تحویل داده می شود.

مدیر کل امور عشایر با بیان اینکه عشایر مشکلی برای ماندن در قشلاق ندارند، تصریح کرد: هر چند با وجود بارندگی های اخیر مراتع وضعیت خوبی دارند ولی تامین و عرضه علوفه مورد نیاز دام عشایر در نزدیکترین فروشگاههای عشایری با نرخ مصوب توسط اتحادیه تعاونی های عشایری در اختیار عشایر می باشد.

 گفتنی است استان فارس با 23 شرکت تعاونی و مجموعه 70 فروشگاه عشایری درتامین و عرضه مایحتاج و ارزاق عمومی مورد نیاز عشایر نقش خود را ایفاد می نماید.

 

  • تاخیر در کوچ مانعی برای تامین مایحتاج عشایر فارس نیست
طراحی و اجرا توسط مهندسین آژمان
Top