شنبه 8 اردیبهشت 1403
اداره کل امور عشایر استان فارس

تاکید بر راه اندازی مجتمع دامداری در جامعه عشایری

نماینده مردم شهرستان های داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از مطالبات مهم جامعه عشایری ساخت مجتمع دامداری می باشد، بر راه اندازی آن در جامعه عشایری تاکید کرد، و در ادامه افزود:یکی از بخش های اثر گذار در تحقق اهداف سال جهش تولیددامداران عشایری هستند که علاوه بر تامین نیاز جامعه و منطقه در زمینه اشتغال پایدار برای استان نیز نقش موثری دارند.

محمد جواد عسکری اظهار داشت: با توجه به هزینه پایین و تولیدات بالای دام جامعه عشایر ساخت این مجتمع ها الزامی می باشد.  

وی بر خدمات رسانی مطلوب به جامعه عشایری تاکید کردو درادامه بازدید از مناطق عشایری شهرستانهای داراب و زرین دشت با اشاره به ویزگی های بارز جامعه عشایری، گفت: آماده هرگونه همکاری در جهت ارتقای وضعیت معیشت جامعه عشاری هستیم.

مدیر کل امور عشایر فارس در دیدار با نماینده مردم شهرستان های داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی اشتغال پایدار و تنوع بخشی به اشتغال عشایر را از دیگر برنامه های سازمان امور عشایر برشمرد و ابراز امیدواری کرد با توجه به زیر ساخت های آن بتوانیم مشکلات و معظلات این جامعه را حل نماییم .

 روح الله بهرامی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید ظرفیت های قانونی خوبی در جهت افزایش معیشت عشایری دیده شده از بذل توجه و حسن نظر دولت و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی تشکر کرد.

وی افزود: تسهیلات خشکسالی و تسهیلات زنجیره تولید گوشت قرمز که از سنوات قبل آغاز شده بود در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت.

در این بازدید چهره به چهره ضمن اینکه عشایر درخواست های و مشکلات خود از جمله راه دسترسی، آب شرب انسان و دام، بهداشت و بیمه دام، تسهیلات،مجتمع دامداری وصندوق های خرد زنان عشایری را مطرح کردند، دستورات لازم در جهت پیگیری مطالبات عشایر این مناطق صادر و پیگیری های لازم بعمل آید.

  • تاکید بر راه اندازی مجتمع دامداری در جامعه عشایری
طراحی و اجرا توسط مهندسین آژمان
Top