سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
اداره کل امور عشایر استان فارس

افتتاح 10 پروژه عمرانی در مناطق عشایری شهرستان سرچهان

نماینده مردم شهرستان های آباده ،بوانات و خرم بید در جلس شورای اسلامی در آئین افتتاح 10 پروژه عمرانی در مناطق عشایری شهرستان سرچهان گفت: با توجه به شرایط سخت زندگی در مناطق عشایری در طول دوره دولت تدبیر و امید در این شهرستان طرح های عشایری اولویت داری افتتاح شده است که بسیار چشم گیر است.

زارع با اشاره به فرهنگ غنی عشایر در کشور افزود : عشایر استان فارس اعم از ترک ، لر،  عرب  همه با همدلی و بردباری به دنبال آرمانهای انقلاب بوده اند و این را در تمام برهه های تاریخ نشان داده اند.

معاون زیارتی گردشگری استاندار فارس گفت: عشایر مصداق عملی اقتصاد مقاومتی هستند و حضور آنها بسیار ارزشمند است .

لقمانی بیان داشت در هفته دولت شاهد افتتاح 64 پروژه عمرانی اداره کل امور عشایر در مناطق استان فارس هستیم که این خود بیانگر این است که اداره کل امور عشایر در این راستا اقدامات خوبی را انجام داده است که در مناطق محروم شاهد افتتاح این طرح ها می باشیم.

معاون توسعه عمران و امور زیربنایی گفت : در دولت تدبیر و امید ظرفیت های قانونی خوبی در جهت ارتقای وضعیت معیشت جامعه مولد عشایری با همکاری مجلس صورت گرفته که برخورداری عشایر از اعتبارات ارزش افزوده نمونه ای از این ظرفیت ها است.

جاوید حیاتی با بیان اینکه همزمان با  هفته دولت10 پروژه عمرانی در مناطق عشایری شهرستان سرچهان افتتاح که شامل برق رسانی به سایت اسکان قره مهکستان و شبکه آبرسانی سایت اسکان قره مهکستان، احداث آب انبار، لایروبی قنات ، احداث کانال سیمانی ، زیر سازی جاده  با اعتباری بالغ بر 545 میلیون تومان  از محل اعتبارات ارزش افزوده افتتاح گردید.

وی اظهار داشت : که با افتتاح  این پروژه ها در مناطق عشایری شهرستان سرچهان در مجموع تعداد 300 خانوار عشایری سیار از نعمت این پروژه ها بهره مند می شوند.

 

  • افتتاح 10 پروژه عمرانی در مناطق عشایری شهرستان سرچهان
طراحی و اجرا توسط مهندسین آژمان
Top