چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
اداره کل امور عشایر استان فارس

بهره برداری از مجتمع آبرسانی و تامین آب پایدار تخت عروس اقلید با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد ریال

معاون توسعه عمران و امور زیر بنایی اداره کل امور عشایر فارس درمراسم بهره برداری از مجتمع آبرسانی و تامین آب پایدار سالم و بهداشتی کانون توسعه تخت عروس گفت: این مجتمع آبرسانی با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد ریال شامل اجرای خط انتقال آب  به طول 20 کیلیومتر ، احداث مخزن ذخیره بتنی 500 متر مکعبی ، اجرای شبکه داخلی شهرک به طول 10 کیلومتر به بهره برداری رسید.

جاوید حیاتی بیان داشت: تامین آب پایدار و با کیفیت نقش ویژه ای در افزایش بهداشت و سلامت و جلوگیری از بیماری های مختلف این قشر از جامعه دارد.

وی ادامه داد: با بهره برداری از این مجتمع 400 خانوار عشایری از نعمت آب سالم بهداشتی و پایدار بهره مند می شوند.

معاون توسعه عمران و امور زیر بنایی با اشاره به اینکه مطالعات تامین آب و طراحی خط انتقال آب و شبکه توزیع در این کانون اسکان از سالهای گذشته صورت گرفته بود که به دلیل عدم تامین اعتبار لازم عملیاتی نشده بود و در سال 1398 با فراهم شدن فرصت قانونی در قانون بودجه سال 1398 از محل اعتبارات بند ه تبصره 4 صندوق توسعه ملی مبلغ 220 میلیارد ریال اعتبارات به منظور تامین آب پایدار در مناطق عشایر و توسعه شبکه های توزیع آب فراهم و تخصیص داده شد افزود: تعداد 20 طرح در قالب مجتمع های آبرسانی در مناطق عشایری عملیاتی و به بهره برداری رسید.

محسن محمدی ،معاون توسعه مدیرت منابع انسانی اظهار داشت: در سال 1399 مبلغ 110 میلیارد ریال به منظور توسعه شبکه های توزیع آب پایدار در مناطق عشایری از محل اعتبارت بند ه تبصره 4 در قانون بودجه 99 مصوب گردیده است که تعداد 15 پروژه در قالب مجتمع های آبرسانی و تامین آب پایدار عملیاتی خواهد شد.

گفتنی است شهرستان‌ های اقلید و آباده محل ییلاق بخشي از عشاير ایل قشقايي و خمسه از طوايف عمله، ششبلوکی، کرد شولی و باصری جمعا به تعداد 5960  خانوار کوچنده مي باشد.

 

  • بهره برداری از مجتمع آبرسانی و تامین آب پایدار تخت عروس اقلید با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد ریال
طراحی و اجرا توسط مهندسین آژمان
Top