شنبه 8 اردیبهشت 1403
اداره کل امور عشایر استان فارس

کوچ عشایر فارس با دشواری‌های خود از 15 مهرماه آغاز می شود

مدیرکل امور عشایر استان فارس گفت : همزمان با فصل پاییزکوچ عشایرنیز با دشواری های خود از ۱۵ مهرماه آغاز می شود.

روح الله بهرامی اظهار داشت: عشایر دومین کوچ خود را در شرایط کرونایی آغاز می کنند، که در این خصوص اقدامات لازم برای کوچ پاییزه در استان فارس با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شده است.

وی در ادامه گفت: این اقدامات شامل آبرسانی در حین کوچ ،خدمات دامپزشکی، مایحتاج خوراکی و بهداشتی از طریق تعاونی های عشایری،خدمات پزشکی،و غیره می باشد.

بهرامی تصریح کرد: کانکس های بهداشتی و اکیپ های بهداشتی مستقر در مناطق عشایری همچنان غربالگری عشایر را در حین کوچ به طور مستمر انجام می دهند.

مدیر کل امور عشایر فارس با بیان اینکه در شرایط کنونی و جهت پیشگیری از بیماری کرونا بهتر است عشایر کوچ پاییزه را به صورت مکانیزه و با خودرو با رعایت تقویم کوچ از ۱۵ آبان ماه انجام دهند افزود: کوچ پاییزه با توجه به دستورالعمل های منابع طبیعی  انجام می شود .

بهرامی ضمن تشکر از تمام دستگاههای اجرایی از جمله نیروی انتظامی که در این برهه از سال کمک شایانی به عشایر می کنند افزود: عشایر نیز باید با پلاک کوبی و هویت گذاری دام قبل از، زمان کوچ تمام همکاری را با اداره کل و نیروی انتظامی داشته باشند که کوچ پاییزه بدون خطر و حادثه ای داشته باشیم .

گفتنی است کوچ پاییزه عشایر فارس ازشهرهای شمالی استان به سمت شهرهای جنوبی فسا ،داراب ، زرین دشت، جهرم، لارستان، مهر،قیر و‌کارزین، کازرون و شهرهای جنوبی همجوار، استان فارس مانند خوزستان ،بوشهر آغاز می شود.

  • کوچ عشایر فارس با دشواری‌های خود از 15 مهرماه آغاز می شود
طراحی و اجرا توسط مهندسین آژمان
Top