پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403
اداره کل امور عشایر استان فارس

پلاک کوبی و هویت گذاری بیش از 315 هزار راس دام سبک در استان فارس

مدیر کل امور عشایر استان فارس گفت : بیش از  315 هزار، راس دام سبک  در استان فارس هویت گذاری و پلاک کوبی گردیده  و در حال انجام می باشد.  .

روح الله بهرامی بیان داشت : در راستای اجرای سیاست وزارت جهاد کشاورزی، مبارزه با قاچاق کالا و ارز، همچنین رصد و پایش کلیه بهره برداران عشایر طرح پلاک کوبی و هویت گذاری دام عشایر استان از طریق مجموعه اتحادیه و شرکت تعاونی عشایری با بیش از 55 اکیپ در تمامی شهرستان های استان فارس در حال انجام می باشد.

وی اظهار داشت: طرح پلاک کوبی دام سبک عشایر استان فارس با هدف جلوگیری از قاچاق دام و مدیریت تامین گوشت قرمز در استان فارس اجرا می شود.

مدیر کل امور عشایر فارس با بیان  اینکه دامداران عشایر موظف به پلاک کوبی و هویت گذاری دام قبل از کوچ می باشند افزود: در صورت اجرا نکردن پلاک گذاری دام نیروی انتظامی دام را به عنوان قاچاق تلقی می کند.

وی در ادامه گفت: طبق دستور العمل و ضوابط قانونی ادامه هر گونه خدمات به این قشر از جامعه منوط به پلاک کوبی و هویت گذاری دام عشایری می باشد.

بهرامی تصریح کرد : از جمله مزیت های پلاک کوبی دام اصلاح نژاد علمی، کنترل بیماری، کاهش تلفات و طراحی مناسب جفت گیری دام می باشد.

وی با توجه به آغاز کوچ پاییزه و بیماری های دام، نقل و انتقال دام بدون پلاک گذاری ممنوع اعلام شده و از سوی نیروی انتظامی سخت گیری های لازم انجام می شودگفت: ،  عشایر  استان ملزم هستند در اجرای دقیق پلاک کوبی و هویت گذاری، واکسن به موقع دام با اتحادیه و شرکت های تعاونی همکاری لازم را داشته باشند.

  • پلاک کوبی و هویت گذاری بیش از 315 هزار راس دام سبک  در استان فارس
طراحی و اجرا توسط مهندسین آژمان
Top