چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
اداره کل امور عشایر استان فارس

خانه بهداشت عشایری چاه بید شهرستان پاسارگاد افتتاح شد

 

خانه بهداشت عشایری چاپیده شهرستان پاسارگاد صورت نمادین به نمایندگی سایر خانه های بهداشت از طریق ویدئو کنفرانس با دستور رئیس جمهور افتتاح شد

 رئیس جمهور در آیین افتتاح با اشاره به اینکه اعتبارات عشایری در دولت تدبیر و امید ۶ برابر شده است افزود: توجه ویژه‌ای به توسعه و تکمیل زیرساخت های روستایی و عشایری داریم۰

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی اظهار داشت: امیدواریم تا پایان دولت در کنار هر منطقه عشایری یک خانه بهداشت سیار داشته باشیم.

ریسی معاون وزیر بهداشت ضمن گرامیداشت روز روستا و عشایر بیان داشت: امروزافتتاح خانه بهداشت سیار شهرستان پاسارگادبه نمایندگی از ۸۰ خانه بهداشت سیار به بهره برداری رسید، و ابراز امیدواری کرد که عشایر بتوانند در تمام مناطق استان فارس از خدمات بهداشتی استفاده کنند.

مدیر کل امور عشایر فارس در آیین افتتاح گفت: در استان فارس با توجه به پراکندگی عشایر هفتاد خانه بهداشت سیار عشایری به صورت کانکس در نقاط پر جمعیت نیازسنجی شده که تا کنون ۳۸ خانه بهداشت سیارعشایری به همت دانشگاه علوم پزشکی راه اندازی شده است.

روح الله بهرامی با بیان اینکه اشتغال عشایر جوانان عشایر مد نظر بوده است افزود: دانشگاه علوم پزشکی بهورزان را از میان جوانان حایز شرایط عشایری انتخاب می نماید.

وی اظهار داشت: خدمات ارایه شده توسط این خانه های بهداشت سیار شامل فشارسنجی ،غربالگری مادران باردار، واکسن اطفال و غیره می باشد.

  • خانه بهداشت عشایری چاه بید شهرستان پاسارگاد افتتاح شد
طراحی و اجرا توسط مهندسین آژمان
Top