شنبه 6 مرداد 1403
اداره کل امور عشایر استان فارس

عشایر در پیشرفت و خود کفایی کشور نقش بسزایی دارند

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور عشایر ایران  در جلسه شورای عشایری شهرستان جهرم با بیان اینکه عشایر در پیشرفت و خودکفایی کشور نقش بسزایی دارند افزود : امیدواریم بتوانیم از تمام ظرفیت های ارزشمند عشایر در بخش های مختلف دامداری، کشاورزی، صنایع گردشگری استفاده کرد تا با ارتقاء شاخص های توسعه پایدار باعث پیشرفت هر چه بیشتر در مناطق عشایری شویم.

میر آخورلی  گفت: عشایر را می توان پشتوانه استقلال سیاسی، امنیتی کشور محسوب کرد

وی ضمن قدردانی از وجود تفاهم همکاری ، هم دلی و خرد جمعی که در مجموعه شهرستان جهرم میان ادارات خدمات رسان، به  ویژه فرماندارای شهرستان با اداره امور عشایر وجود دارد افزود: امیدواریم از اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده در شهرستان بیشتر شود تا بتوانیم خدمات بیشتری به این قشر از جامعه بدهیم .

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور عشایر ایران در این جلسه بیان داشت : پیگیری و توزیع نهاده های دامی و آرد یکی از مسائل مهم برای سازمان امور عشایر می باشد و امیدواریم این خدمات توسط شرکت های تعاونی تقویت و به عشایر واقعی توزیع شود.

میرآخورلی با تاکید بر بیمه اجتماعی و دام عشایر ، نحوه ثبت نام الکترونیکی نفت و گاز عشایر و همچنین ثبت نام کارت تردد از مسئولان شهرستانی خواست تا بیشتر به این موضوع ها واقف شوند تا عشایر در این مورد خدمات مشکلات نداشته باشند.

فرماندار شهرستان جهرم گفت: جامعه عشایری را صادق و با اخلاص خواندبه طوری که می توان گفت ویترینی کاملی از اقتصاد مقاومتی کشور هستند.

مهدی شفعیان در جلسه شورای عشایری شهرستان جهرم با تاکید بر پیرامون وضعیت عشایر ، اعتبارات تخصیص یافته و پروژه های امور عشایر از کلیه دستگاه های اجرایی خواست تا نهایت تعامل و همکاری را با این مجموعه داشته باشند، و با معرفی پروژه ها امور عشایری نگاه ویژه ای به تخصیص ارزش افزوده سهم عشایر داشته باشند.

جاوید حیاتی معاون توسعه عمران و امور زیر بنایی اداره کل امور عشایر فارس ضمن  قدردانی از همکاری و مساعدت فرمانداری ویژه ادارات خدمات رسان به جامعه عشایری گفت: این فرمانداری با ارائه خدمات به عشایر و انجام پروژه ها از محل اعتبارات بر ارزش افزوده جزء فرمانداری های برتر استان معرفی که در این زمینه ها کمک شایانی به عشایر داشته است.

شهرستان جهرم یکی از شهرستان های توابع استان فارس با تعداد پنج هزار نفرجمعیت عشایر ثابت و نیمه سیار و 15 هزار نفر جمعیت عشایر سیار، 1800 خانوار و هشت هزار نفر جمعیت در سه بخش کردیان، سیمکان ، مرکزی و شهرستان خفر می باشد.

  • عشایر در پیشرفت و خود کفایی کشور نقش بسزایی دارند
طراحی و اجرا توسط مهندسین آژمان
Top