سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
اداره کل امور عشایر استان فارس

عشایر فارس در عرصه های مختلف حضوری چشمگیری داشته اند

نماینده مردم شهرستان های فیروزآباد،قیر و کارزین و فراشبنددر مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای عشایری این شهرستان اذعان داشت: عشایرفارس نمونه عینی از اقتصاد مقاومتی هستند که در زمینه های مختلف کشاورزی،صنایع دستی،دامپروری،گردشگری و توریستی حضور چشم گیری داشته و در مناطق مختلف استان بصورت پراکنده به امر تولید گوشت قرمز مشغول هستند.

محمد مهدی فروردین با بیان اینکه عشایر فارس دوازده و نیم درصد از جمعیت کشور را تشکیل می دهند ،۵۰ هزار تن تولیدات لبنی را تولیدو ۴۴درصد تولیدات صنایع دستی کشور متعلق به آنهاست افزود: عشایر حافظان امنیت و مرزداران غیور ایران اسلامی می باشند.

وی تصریح کرد: جایگاه عشایر در مجلس باید حفظ شود تا عشایر به حق و حقوق خود برسند.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور عشایر گفت: یکی از سیاست های سازمان امور عشایر سیاستگذاری در مورد چگونگی زندگی عشایر در مناطق مختلف کشور می باشد .

میر اخورلی بیان داشت:ارایه و تعیین خط مش و تصمیم گیری در مورد طرحهای زیر بنایی و عمرانی ،بهداشتی نیز مد نظر سیاست های شورای عالی کشور می باشد که خوشبختانه در استان فارس به این موضوع ها توجه ویژه ای شده است که امیدواریم عشایر ما در تمام نقاط مختلف فارس از خدمات بهره مند شوند.

وی بیان داشت: در استان فارس در زمینه گردشگری و توریستی ،صندوق های خرد زنان اقدامات خوبی صورت گرفته که این باعث رونق اقتصادی در خانواده ها و کشور می شود.

سید کمال علوی فرماندار شهرستان فیروزآباد در جلسه شورای عشایری با اشاره به مولد بودن عشایرفارس که با کمترین هزینه نمونه بارز اقتصاد مقاومتی هستند افزود: نقش عشایر در تمام زمینه ها خصوصا تولید و حمایت از تولیدات حایز اهمیت است .

  • عشایر فارس در عرصه های مختلف حضوری چشمگیری داشته اند
طراحی و اجرا توسط مهندسین آژمان
Top