سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
اداره کل امور عشایر استان فارس

باید حامی عشایر در تولیدات باشیم

رئیس سازمان بازرسی  منطقه 3 کشور وسربازرس استان فارس در بازرسی و سرکشی از اداره کل امور عشایر فارس اظهار داشت:  تولیدات عشایر نمونه بارز از اقتصاد مقاومتی بوده و، وظیفه داریم  از تولیدات عشایر حمایت نماییم.

کاظم اکرمی با بیان اینکه  جامعه عشایری بسیار توانمند و کوشا هستند افزود :  از این رو تولیدات عشایر در تمام نمایشگاه ها و حتی در خارج از کشوربه صورت شاخص می باشد .

وی گفت: لازم است شرایطی ایجاد کنیم تا جامعه عشایری از امکانات زیر بنائی بتوانند بهره مند شوند.  

رئیس سازمان بازرسی منطقه 3 کشور و سربازرس استان فارس اظهار داشت کمک به جامعه عشایری یکی از وظایف تمام دستگاه ها می باشد که بدون  آمار و اطلاعات  صحیح نمی شود به این قشر از جامعه کمک کرد که خوشبختانه تاکنون اقدامات قابل توجهی  در این زمینه انجام شده است .

کاظم اکرمی پایدار کردن در آمد عشایری مسئله خیلی مهمی است که باید توجه ویژه ای به آن کرد و با توانمند نمودن عشایر می توان به درآمد پایدار رسید.  

مدیر کل امور عشایر فارس  در حاشیه این بازدید نیز گزارشی از برنامه  ریزی های راهبردی و عملیاتی و اقدامات زیربنایی و مبنایی و همچنین پروژه های اجرا شده در حوزه عشایر ارائه نمودند.

روح اله بهرامی با اشاره ای  یکی از وظایف سازمان امور عشایر نیاز سنجی در زمینه های مختلف است که به منظور مديريت و تأمين حداقل خدمات به عشاير و حضور همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای ارائه خدمات در مناطق عشایری، «آیين‌نامه ساماندهي عشاير» در سال 1384 توسط دولت تصويب و ابلاغ شد.

سازمان امور عشایر نسبت به نیازسنجی و ارائه نیاز های جامعه عشایری در همه زمینه های عمرانی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی به سایر دستگاه های جهت برنامه ریزی، تأمین اعتبار و اجرای آن در کانون های اسکان و  زیست بوم های محل استقرار عشایری اقدام می نماید.

وی با بیان اینکه اشتغال یکی از عنصرهای مهمی است که به آن می توان اشاره کرد که خوشبختانه در این خصوص  تسهیلاتی در قالب زنجیره تولید گوشت قرمز  و تسهیلات ماده 10 و 12 مدیریت بحران به جامعه عشایری در سال 1398 پرداخت شده و در سال 1399 نیز آماده پرداخت می باشد که اثرگذاری مستقیم در تولید و اشتغال عشایر دارد. 

  • باید حامی عشایر  در تولیدات باشیم
طراحی و اجرا توسط مهندسین آژمان
Top